نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آجرکاری مطالعه تزیینات آجری در منار ه های دوره سلجوقی استان اصفهان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 72-86]
  • آرایه های معماری بررسی آرایه های معماری گنبد علویان همدان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 4-21]
  • آموزه‌های مسیحیت تأثیر فعالیت میسیونرهای مسیحی بر مصورسازی قلمدان های عصر ناصری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 46-61]

ا

  • ایران صفوی مضامین به کار رفته در پارچه های زربفت صفوی منقش به اشکال انسانی با تأکید بر عصر شاه عباس صفوی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 70-84]
  • اسطوره اسطور ه شناسی صورت های فلکی منقوش در فرش منطقه البروج [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 36-54]
  • اسلیمی سیر پیدایش نقوش گیاهی در هنر صدر اسلام (بارویکرد ویژه به نقوش اسلیمی و ختایی) [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 32-40]
  • اصفهان مطالعه تزیینات آجری در منار ه های دوره سلجوقی استان اصفهان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 72-86]
  • ایلخانی مطالعه ارزشهای زیبایی شناختی نقش مایه های تزیینی سردر ورودی شمالی مسجد جامع اشترجان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 22-35]
  • ایلخانی تحلیل نگاره های دارای مضمون شیعی مربوط به دوره های ایلخانی، تیموری و ترکمن براساس گفتمان تشیع (دوازده امامی) [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 66-83]
  • ایلخانیان بررسی تطبیقی نگارۀ دیو در مکاتب نگارگری دوران ایلخانی و تیموری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 62-75]
  • امام زادگان شهرستان دماوند کاربرد نقوش امام‌زاده‌های شهرستان دماوند استان تهران در طراحی نشانه‌های گرافیکی معاصر ایران [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 45-59]

ب

  • باستان تداوم حضور نقش مایه « هاله نور » از دوران باستان تا هنرهای مسیحی و اسلامی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 59-69]
  • بناهای مسکونی تزیینات به کاررفته در بناهای مسکونی دوره قاجاریه خوانسار [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 33-44]
  • بهزاد بازشناسی تناسبات طلایی در نگار ه های کمال الدین بهزاد(مطالعه موردی: نگاره ساخت مسجد جامع سمرقند) [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 16-31]

پ

  • پارچه زربفت مضامین به کار رفته در پارچه های زربفت صفوی منقش به اشکال انسانی با تأکید بر عصر شاه عباس صفوی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 70-84]
  • پرواز لا کپشت و دو بط بررسی تطبیقی عناصر تصویری نگاره پرواز لا کپشت و دو بط در مکاتب مشهد و قزوین [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 84-96]

ت

  • تحلیل محتوایی و بصری تحلیل بصری عنصر فرشته در آثار استاد محمود فرشچیان [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 4-15]
  • ترکمن تحلیل نگاره های دارای مضمون شیعی مربوط به دوره های ایلخانی، تیموری و ترکمن براساس گفتمان تشیع (دوازده امامی) [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 66-83]
  • تزیینات بنا تزیینات به کاررفته در بناهای مسکونی دوره قاجاریه خوانسار [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 33-44]
  • تقدس تداوم حضور نقش مایه « هاله نور » از دوران باستان تا هنرهای مسیحی و اسلامی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 59-69]
  • تیموری تحلیل نگاره های دارای مضمون شیعی مربوط به دوره های ایلخانی، تیموری و ترکمن براساس گفتمان تشیع (دوازده امامی) [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 66-83]
  • تیموری تحلیل تطبیقی و زیباشناختی آرایه های چوبی مسجد جامع سرآور گلپایگان با مساجد آذربایجان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 60-71]
  • تیموریان بازشناسی تناسبات طلایی در نگار ه های کمال الدین بهزاد(مطالعه موردی: نگاره ساخت مسجد جامع سمرقند) [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 16-31]
  • تیموریان بررسی تطبیقی نگارۀ دیو در مکاتب نگارگری دوران ایلخانی و تیموری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 62-75]
  • تناسبات طلایی بازشناسی تناسبات طلایی در نگار ه های کمال الدین بهزاد(مطالعه موردی: نگاره ساخت مسجد جامع سمرقند) [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 16-31]

چ

  • چاپ سنگی بازیابی لایه های هویتی در نسخه های مصور چاپ سنگی قاجار (مطالعه موردی: تعداد سیزده نسخه با محتوای حماسی و ادبی) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 28-45]
  • چوب کاری تحلیل تطبیقی و زیباشناختی آرایه های چوبی مسجد جامع سرآور گلپایگان با مساجد آذربایجان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 60-71]

خ

  • ختایی سیر پیدایش نقوش گیاهی در هنر صدر اسلام (بارویکرد ویژه به نقوش اسلیمی و ختایی) [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 32-40]
  • خواجه مرجان‎ بن عبدالله پژوهش معناشناختی درب چوبی منسوب به خواجه مرجان بن عبدالله ( 8ه.ق/ 14 م)، براساس آرای کلود لوی استراوس [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 19-27]
  • خوانسار تزیینات به کاررفته در بناهای مسکونی دوره قاجاریه خوانسار [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 33-44]
  • خوشنویسی بررسی عوامل مؤثر در تغییر سبک خط نستعلیق در خوشنویسی عصر قاجار [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 20-32]

د

  • دیو بررسی تطبیقی نگارۀ دیو در مکاتب نگارگری دوران ایلخانی و تیموری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 62-75]
  • دوره قاجار نگاهی بر عناصر نمادین کاشی نگار ه های قاجار کرمان(مطالعه موردی ده اثر) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 4-18]
  • دوره قاجاریه تزیینات به کاررفته در بناهای مسکونی دوره قاجاریه خوانسار [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 33-44]

ز

  • زیبایی شناختی مطالعه ارزشهای زیبایی شناختی نقش مایه های تزیینی سردر ورودی شمالی مسجد جامع اشترجان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 22-35]

س

  • ساختارگرایی پژوهش معناشناختی درب چوبی منسوب به خواجه مرجان بن عبدالله ( 8ه.ق/ 14 م)، براساس آرای کلود لوی استراوس [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 19-27]
  • سبک بررسی عوامل مؤثر در تغییر سبک خط نستعلیق در خوشنویسی عصر قاجار [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 20-32]
  • سردر ورودی شمالی مطالعه ارزشهای زیبایی شناختی نقش مایه های تزیینی سردر ورودی شمالی مسجد جامع اشترجان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 22-35]
  • سلجوقی مطالعه تزیینات آجری در منار ه های دوره سلجوقی استان اصفهان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 72-86]
  • سلجوقیان بررسی آرایه های معماری گنبد علویان همدان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 4-21]
  • سن تگرایی تحلیل و بررسی نقوش تزیینی در معماری مساجد دوره خوارزمشاهیان در خراسان براساس رویکرد سنت گرایی [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 4-19]

ش

  • شاه عباس مضامین به کار رفته در پارچه های زربفت صفوی منقش به اشکال انسانی با تأکید بر عصر شاه عباس صفوی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 70-84]
  • شاهنامه بررسی تطبیقی نگارۀ دیو در مکاتب نگارگری دوران ایلخانی و تیموری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 62-75]

ص

  • صفوی تحلیل تطبیقی و زیباشناختی آرایه های چوبی مسجد جامع سرآور گلپایگان با مساجد آذربایجان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 60-71]
  • صلیب شکسته پژوهش معناشناختی درب چوبی منسوب به خواجه مرجان بن عبدالله ( 8ه.ق/ 14 م)، براساس آرای کلود لوی استراوس [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 19-27]

ط

  • طراحی نشانه کاربرد نقوش امام‌زاده‌های شهرستان دماوند استان تهران در طراحی نشانه‌های گرافیکی معاصر ایران [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 45-59]
  • طراز گونه شناسی پارچه های طراز دوره فاطمیون مصر بر مبنای مؤلفه های قالب اصلی، نقوش و ترکیب بندی [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 55-65]

ع

  • عصرناصری تأثیر فعالیت میسیونرهای مسیحی بر مصورسازی قلمدان های عصر ناصری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 46-61]

ف

  • فاطمیون مصر گونه شناسی پارچه های طراز دوره فاطمیون مصر بر مبنای مؤلفه های قالب اصلی، نقوش و ترکیب بندی [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 55-65]
  • فرش اسطور ه شناسی صورت های فلکی منقوش در فرش منطقه البروج [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 36-54]
  • فرشته تحلیل بصری عنصر فرشته در آثار استاد محمود فرشچیان [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 4-15]
  • فرهنگ اسلامی کاربرد نقوش امام‌زاده‌های شهرستان دماوند استان تهران در طراحی نشانه‌های گرافیکی معاصر ایران [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 45-59]

ق

  • قاجار بررسی عوامل مؤثر در تغییر سبک خط نستعلیق در خوشنویسی عصر قاجار [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 20-32]
  • قلمدان تأثیر فعالیت میسیونرهای مسیحی بر مصورسازی قلمدان های عصر ناصری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 46-61]

ک

  • کاشی نگاره نگاهی بر عناصر نمادین کاشی نگار ه های قاجار کرمان(مطالعه موردی ده اثر) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 4-18]
  • کرمان نگاهی بر عناصر نمادین کاشی نگار ه های قاجار کرمان(مطالعه موردی ده اثر) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 4-18]

گ

  • گفتمان شیعی تحلیل نگاره های دارای مضمون شیعی مربوط به دوره های ایلخانی، تیموری و ترکمن براساس گفتمان تشیع (دوازده امامی) [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 66-83]
  • گلپایگان تحلیل تطبیقی و زیباشناختی آرایه های چوبی مسجد جامع سرآور گلپایگان با مساجد آذربایجان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 60-71]
  • گنبد علویان بررسی آرایه های معماری گنبد علویان همدان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 4-21]

ل

  • لایه های هویتی بازیابی لایه های هویتی در نسخه های مصور چاپ سنگی قاجار (مطالعه موردی: تعداد سیزده نسخه با محتوای حماسی و ادبی) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 28-45]

م

  • محراب گچ بری پژوهشی بر آرایه های گیاهی و هندسی محراب گچبری مسجد جامع نی ریز [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 76-86]
  • محمود فرشچیان تحلیل بصری عنصر فرشته در آثار استاد محمود فرشچیان [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 4-15]
  • مساجد خوارزمشاهی تحلیل و بررسی نقوش تزیینی در معماری مساجد دوره خوارزمشاهیان در خراسان براساس رویکرد سنت گرایی [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 4-19]
  • مسجد جامع اشترجان مطالعه ارزشهای زیبایی شناختی نقش مایه های تزیینی سردر ورودی شمالی مسجد جامع اشترجان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 22-35]
  • مسجد جامع نی ریز پژوهشی بر آرایه های گیاهی و هندسی محراب گچبری مسجد جامع نی ریز [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 76-86]
  • میسیونرها تأثیر فعالیت میسیونرهای مسیحی بر مصورسازی قلمدان های عصر ناصری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 46-61]
  • معماری اسلامی تحلیل ریشه ها و مفاهیم نقوش هندسی معماری دوره اسلامی در هنر کهن ایرانی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 41-58]
  • معماری اسلامی تحلیل و بررسی نقوش تزیینی در معماری مساجد دوره خوارزمشاهیان در خراسان براساس رویکرد سنت گرایی [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 4-19]
  • مکتب قزوین بررسی تطبیقی عناصر تصویری نگاره پرواز لا کپشت و دو بط در مکاتب مشهد و قزوین [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 84-96]
  • مکتب مشهد بررسی تطبیقی عناصر تصویری نگاره پرواز لا کپشت و دو بط در مکاتب مشهد و قزوین [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 84-96]
  • مناره مطالعه تزیینات آجری در منار ه های دوره سلجوقی استان اصفهان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 72-86]
  • منبر تحلیل تطبیقی و زیباشناختی آرایه های چوبی مسجد جامع سرآور گلپایگان با مساجد آذربایجان [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 60-71]
  • منطقه البروج اسطور ه شناسی صورت های فلکی منقوش در فرش منطقه البروج [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 36-54]

ن

  • نستعلیق بررسی عوامل مؤثر در تغییر سبک خط نستعلیق در خوشنویسی عصر قاجار [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 20-32]
  • نسخه های ادبی بازیابی لایه های هویتی در نسخه های مصور چاپ سنگی قاجار (مطالعه موردی: تعداد سیزده نسخه با محتوای حماسی و ادبی) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 28-45]
  • نسخه های حماسی بازیابی لایه های هویتی در نسخه های مصور چاپ سنگی قاجار (مطالعه موردی: تعداد سیزده نسخه با محتوای حماسی و ادبی) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 28-45]
  • نقاشی‌لاکی تأثیر فعالیت میسیونرهای مسیحی بر مصورسازی قلمدان های عصر ناصری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 46-61]
  • نقش مایه مطالعه ارزشهای زیبایی شناختی نقش مایه های تزیینی سردر ورودی شمالی مسجد جامع اشترجان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 22-35]
  • نقش مایه های تزیینی بررسی آرایه های معماری گنبد علویان همدان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 4-21]
  • نقوش انسانی مضامین به کار رفته در پارچه های زربفت صفوی منقش به اشکال انسانی با تأکید بر عصر شاه عباس صفوی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 70-84]
  • نقوش تزیینی تحلیل و بررسی نقوش تزیینی در معماری مساجد دوره خوارزمشاهیان در خراسان براساس رویکرد سنت گرایی [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 4-19]
  • نقوش تزیینی کاربرد نقوش امام‌زاده‌های شهرستان دماوند استان تهران در طراحی نشانه‌های گرافیکی معاصر ایران [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 45-59]
  • نقوش تزئینی گونه شناسی پارچه های طراز دوره فاطمیون مصر بر مبنای مؤلفه های قالب اصلی، نقوش و ترکیب بندی [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 55-65]
  • نقوش گیاهی پژوهشی بر آرایه های گیاهی و هندسی محراب گچبری مسجد جامع نی ریز [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 76-86]
  • نقوش گیاهی سیر پیدایش نقوش گیاهی در هنر صدر اسلام (بارویکرد ویژه به نقوش اسلیمی و ختایی) [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 32-40]
  • نقوش هندسی تحلیل ریشه ها و مفاهیم نقوش هندسی معماری دوره اسلامی در هنر کهن ایرانی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 41-58]
  • نقوش هندسی پژوهشی بر آرایه های گیاهی و هندسی محراب گچبری مسجد جامع نی ریز [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 76-86]
  • نگارگری بررسی تطبیقی عناصر تصویری نگاره پرواز لا کپشت و دو بط در مکاتب مشهد و قزوین [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 84-96]
  • نگارگری تحلیل نگاره های دارای مضمون شیعی مربوط به دوره های ایلخانی، تیموری و ترکمن براساس گفتمان تشیع (دوازده امامی) [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 66-83]
  • نگارگری تحلیل بصری عنصر فرشته در آثار استاد محمود فرشچیان [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 4-15]
  • نگارگری بررسی تطبیقی نگارۀ دیو در مکاتب نگارگری دوران ایلخانی و تیموری [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 62-75]
  • نگاره ساخت مسجد جامع سمرقند بازشناسی تناسبات طلایی در نگار ه های کمال الدین بهزاد(مطالعه موردی: نگاره ساخت مسجد جامع سمرقند) [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 16-31]
  • نمادگرایی نگاهی بر عناصر نمادین کاشی نگار ه های قاجار کرمان(مطالعه موردی ده اثر) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 4-18]
  • نوشتار گونه شناسی پارچه های طراز دوره فاطمیون مصر بر مبنای مؤلفه های قالب اصلی، نقوش و ترکیب بندی [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 55-65]

ه

  • هاله نور تداوم حضور نقش مایه « هاله نور » از دوران باستان تا هنرهای مسیحی و اسلامی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 59-69]
  • همدان بررسی آرایه های معماری گنبد علویان همدان [دوره 3، شماره 9، 1395، صفحه 4-21]
  • هنر اسلامی تداوم حضور نقش مایه « هاله نور » از دوران باستان تا هنرهای مسیحی و اسلامی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 59-69]
  • هنر اسلامی تحلیل و بررسی نقوش تزیینی در معماری مساجد دوره خوارزمشاهیان در خراسان براساس رویکرد سنت گرایی [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 4-19]
  • هنر اسلامی سیر پیدایش نقوش گیاهی در هنر صدر اسلام (بارویکرد ویژه به نقوش اسلیمی و ختایی) [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 32-40]
  • هنر قاجار بازیابی لایه های هویتی در نسخه های مصور چاپ سنگی قاجار (مطالعه موردی: تعداد سیزده نسخه با محتوای حماسی و ادبی) [دوره 3، شماره 11، 1395، صفحه 28-45]
  • هنر کهن ایرانی تحلیل ریشه ها و مفاهیم نقوش هندسی معماری دوره اسلامی در هنر کهن ایرانی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 41-58]
  • هنر مسیحی تداوم حضور نقش مایه « هاله نور » از دوران باستان تا هنرهای مسیحی و اسلامی [دوره 3، شماره 10، 1395، صفحه 59-69]
  • هویت بصری ایرانی کاربرد نقوش امام‌زاده‌های شهرستان دماوند استان تهران در طراحی نشانه‌های گرافیکی معاصر ایران [دوره 3، شماره 12، 1395، صفحه 45-59]