آ
-
آثار اقتباسی
خوانش آثار اقتباسی فرح اصولی با تکیه بر نظریهی میمسیس آدورنو [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 149-160]
-
آجرکاری
تزیینات آجرکاری در نمای بیرونی بناهای قاجار و پهلوی بیرجند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 94-108]
-
آجرکاری"
تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاههای سلجوقی و نقد آراء سنتگرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
-
آدورنو
خوانش آثار اقتباسی فرح اصولی با تکیه بر نظریهی میمسیس آدورنو [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 149-160]
-
آرامگاهها"
تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاههای سلجوقی و نقد آراء سنتگرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
-
آرامگاههای ری و لواسان و تهران
هنرمندان لواسانی در پهنهی ری،تهران و لواسان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 112-121]
-
آسیبشناسی
آسیبشناسی دانش بومی کاغذسازی سنتی ایران به منظور مطابقسازی با نیازهای جامعهی معاصر [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 38-54]
-
آمل
تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]
ا
-
اخوانالصفا
جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوانالصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
-
ارتباطات تصویری
تحلیل محتوای نقاشیهای دیواری در خانههای قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
-
افشره خوری
پژوهش تحلیلی هنر قاشقتراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
-
امام زاده روشن آباد
تحلیل نشانه شناسانه تمثیل های منطق الطیر عطار در نقوش تزیینی آرامگاه امام زاده روشن آباد گرگان [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 19-37]
ب
-
باغ ایرانی
مفاهیم مشترک باغسازی در دوره تیموری و صفوی، با تاکید بر نگاره های باغ دو مکتب هرات و مکتب دوم تبریز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 20-35]
-
بیرجند
تزیینات آجرکاری در نمای بیرونی بناهای قاجار و پهلوی بیرجند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 94-108]
-
بیژن و منیژه
... شبی چون شَبَه روی شسته به قیر (بررسی ارتباط موضوعی متن و تصویر در داستان بیژن و منیژه) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 154-170]
-
بیشمتنیت
خوانش بیشمتنی از جایگاه حیوانات در نگارههای نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 36-51]
-
بندیان درگز
تحلیل تطبیقی نقوش گچبریهای عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
پ
-
پیام
تحلیل محتوای نقاشیهای دیواری در خانههای قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
-
پوشاک درباریان
بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]
-
پوشاک مردانه
بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]
ت
-
تصوف
تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
-
تغییرات اجتماعی
تأثیرتغییرات اجتماعی بر یکصد سال گرافیک معاصر ایران ( براساس نظریه تغییر اجتماعی ،گی روشه) [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 98-111]
-
تکیه معاونالملک
تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
ج
-
جل
تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]
خ
-
خانههای تاریخی درمیان
بررسی تطبیقی ویژگیهای بصری، الگوهای هندسی و کاربرد گرهچینی چوبی در خانههای تاریخی درمیان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 161-184]
-
خانههای قاجاری تبریز
تحلیل محتوای نقاشیهای دیواری در خانههای قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
-
خط
تحول فردیت خطاطی [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 81-97]
-
خوانسار
پژوهش تحلیلی هنر قاشقتراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
-
خودنگاره
تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]
-
خوشنویسی
تحول فردیت خطاطی [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 81-97]
د
-
دانش بومی
آسیبشناسی دانش بومی کاغذسازی سنتی ایران به منظور مطابقسازی با نیازهای جامعهی معاصر [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 38-54]
-
درخت مقدس
بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]
-
دوره قاجار
تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
-
دورۀ قاجاریه
پژوهش تحلیلی هنر قاشقتراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
ر
-
ریاضیات
جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوانالصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
-
رباط شرف
تحلیل تطبیقی نقوش گچبریهای عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
-
رسانه
تحلیل محتوای نقاشیهای دیواری در خانههای قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
-
رنگ
تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]
-
روشه
تأثیرتغییرات اجتماعی بر یکصد سال گرافیک معاصر ایران ( براساس نظریه تغییر اجتماعی ،گی روشه) [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 98-111]
ز
-
زقوم
بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]
ژ
-
ژرار ژنت
خوانش بیشمتنی از جایگاه حیوانات در نگارههای نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 36-51]
س
-
ساسانیان
تحلیل تطبیقی نقوش گچبریهای عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
-
ستی
رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
-
سدره المنتهی
بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]
-
سلجوقیان
تحلیل تطبیقی نقوش گچبریهای عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
-
سلجوقیان"
تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاههای سلجوقی و نقد آراء سنتگرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
-
سنت گرایی"
تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاههای سلجوقی و نقد آراء سنتگرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
-
سوز و گداز
رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
ش
-
شاهسون
تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]
-
شاهنامه
خوانش بیشمتنی از جایگاه حیوانات در نگارههای نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 36-51]
-
شاهنامهی کارکیا
مقایسه نقوش نقاشیهای دیواری بقاع متبرکه در لاهیجان و نقاشیهای شاهنامهی کارکیا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 54-73]
-
شاهنامۀ قرچقای خان
... شبی چون شَبَه روی شسته به قیر (بررسی ارتباط موضوعی متن و تصویر در داستان بیژن و منیژه) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 154-170]
-
شمایلنگاری درباری
بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]
ص
-
صناعت معماری
جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوانالصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
-
صندوق مقابر
هنرمندان لواسانی در پهنهی ری،تهران و لواسان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 112-121]
ط
-
طرح و نقش
بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]
-
طوبی
بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]
ع
-
عبدالصمد
تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]
ف
-
فرح اصولی
خوانش آثار اقتباسی فرح اصولی با تکیه بر نظریهی میمسیس آدورنو [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 149-160]
-
فردیت
تحول فردیت خطاطی [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 81-97]
ق
-
قاجاری
تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]
-
قاجار و پهلوی
تزیینات آجرکاری در نمای بیرونی بناهای قاجار و پهلوی بیرجند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 94-108]
-
قاشقتراشی
پژوهش تحلیلی هنر قاشقتراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
-
قشقایی
تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]
ک
-
کاربری جدید
آسیبشناسی دانش بومی کاغذسازی سنتی ایران به منظور مطابقسازی با نیازهای جامعهی معاصر [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 38-54]
-
کاغذدست ساز
آسیبشناسی دانش بومی کاغذسازی سنتی ایران به منظور مطابقسازی با نیازهای جامعهی معاصر [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 38-54]
گ
-
گچبری
تحلیل تطبیقی نقوش گچبریهای عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
-
گرافیک
تأثیرتغییرات اجتماعی بر یکصد سال گرافیک معاصر ایران ( براساس نظریه تغییر اجتماعی ،گی روشه) [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 98-111]
-
گرگان
تحلیل نشانه شناسانه تمثیل های منطق الطیر عطار در نقوش تزیینی آرامگاه امام زاده روشن آباد گرگان [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 19-37]
-
گرهچینی
بررسی تطبیقی ویژگیهای بصری، الگوهای هندسی و کاربرد گرهچینی چوبی در خانههای تاریخی درمیان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 161-184]
ل
-
لاهیجان
مقایسه نقوش نقاشیهای دیواری بقاع متبرکه در لاهیجان و نقاشیهای شاهنامهی کارکیا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 54-73]
م
-
متن
... شبی چون شَبَه روی شسته به قیر (بررسی ارتباط موضوعی متن و تصویر در داستان بیژن و منیژه) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 154-170]
-
مجلس درویشان
تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
-
محمدرضا نوعی خبوشانی
رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
-
محمدعلی نقاش
رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
-
مرقع گلشن
تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]
-
معاصرایران
تأثیرتغییرات اجتماعی بر یکصد سال گرافیک معاصر ایران ( براساس نظریه تغییر اجتماعی ،گی روشه) [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 98-111]
-
معماری
تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاههای سلجوقی و نقد آراء سنتگرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
-
معماری مسکونی
بررسی تطبیقی ویژگیهای بصری، الگوهای هندسی و کاربرد گرهچینی چوبی در خانههای تاریخی درمیان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 161-184]
-
مکتب دوم تبریز
مفاهیم مشترک باغسازی در دوره تیموری و صفوی، با تاکید بر نگاره های باغ دو مکتب هرات و مکتب دوم تبریز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 20-35]
-
مکتب هرات
مفاهیم مشترک باغسازی در دوره تیموری و صفوی، با تاکید بر نگاره های باغ دو مکتب هرات و مکتب دوم تبریز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 20-35]
-
مکتب هند و ایرانی
تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]
-
میمسیس
خوانش آثار اقتباسی فرح اصولی با تکیه بر نظریهی میمسیس آدورنو [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 149-160]
-
مینیاتور
مفاهیم مشترک باغسازی در دوره تیموری و صفوی، با تاکید بر نگاره های باغ دو مکتب هرات و مکتب دوم تبریز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 20-35]
-
منبتکاری
پژوهش تحلیلی هنر قاشقتراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
-
منسوجات زندیه
بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]
-
منطق الطیر
تحلیل نشانه شناسانه تمثیل های منطق الطیر عطار در نقوش تزیینی آرامگاه امام زاده روشن آباد گرگان [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 19-37]
-
مولف
تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]
ن
-
نبرد رخش و شیر
خوانش بیشمتنی از جایگاه حیوانات در نگارههای نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 36-51]
-
نقاشی دیواری
تحلیل محتوای نقاشیهای دیواری در خانههای قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
-
نقاشی دیواری بقاع متبرکه
مقایسه نقوش نقاشیهای دیواری بقاع متبرکه در لاهیجان و نقاشیهای شاهنامهی کارکیا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 54-73]
-
نقاشی روی کاشی
تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
-
نقش
تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]
-
نقوش تزئینی
تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]
-
نقوش نمادین
مقایسه نقوش نقاشیهای دیواری بقاع متبرکه در لاهیجان و نقاشیهای شاهنامهی کارکیا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 54-73]
-
نگارگری اسلامی
بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]
-
نگارگری صفوی
رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
-
نگاره
... شبی چون شَبَه روی شسته به قیر (بررسی ارتباط موضوعی متن و تصویر در داستان بیژن و منیژه) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 154-170]
-
نماد
تحلیل نشانه شناسانه تمثیل های منطق الطیر عطار در نقوش تزیینی آرامگاه امام زاده روشن آباد گرگان [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 19-37]
-
نوا
تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]
و
-
واژگان کلیدی: خانه
تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]
ه
-
هندسه
جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوانالصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
-
هنر اسلامی
تحول فردیت خطاطی [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 81-97]
-
هنر اسلامی
جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوانالصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
-
هنر سنتی
بررسی تطبیقی ویژگیهای بصری، الگوهای هندسی و کاربرد گرهچینی چوبی در خانههای تاریخی درمیان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 161-184]
-
هنرمندان لواسانی
هنرمندان لواسانی در پهنهی ری،تهران و لواسان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 112-121]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد