نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آثار اقتباسی خوانش آثار اقتباسی فرح اصولی با تکیه بر نظریه‌ی میمسیس آدورنو [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 149-160]
  • آجرکاری تزیینات آجرکاری در نمای بیرونی بناهای قاجار و پهلوی بیرجند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 94-108]
  • آجرکاری" تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاه‌های سلجوقی و نقد آراء سنت‌گرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
  • آدورنو خوانش آثار اقتباسی فرح اصولی با تکیه بر نظریه‌ی میمسیس آدورنو [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 149-160]
  • آرامگاهها" تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاه‌های سلجوقی و نقد آراء سنت‌گرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
  • آرامگاه‌های ری و لواسان و تهران هنرمندان لواسانی در پهنه‌ی ری،تهران و لواسان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 112-121]
  • آسیبشناسی آسیب‌شناسی دانش بومی کاغذ‌سازی سنتی ایران به منظور مطابق‌سازی با نیازهای جامعه‌ی معاصر [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 38-54]
  • آمل تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]

ا

  • اخوان‌الصفا جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوان‌الصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
  • ارتباطات تصویری تحلیل محتوای نقاشی‌های ‌دیواری در خانه‌های قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
  • افشره خوری پژوهش تحلیلی هنر قاشق‌تراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
  • امام زاده روشن آباد تحلیل نشانه شناسانه تمثیل های منطق الطیر عطار در نقوش تزیینی آرامگاه امام زاده روشن آباد گرگان [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 19-37]

ب

  • باغ ایرانی مفاهیم مشترک باغسازی در دوره تیموری و صفوی، با تاکید بر نگاره های باغ دو مکتب هرات و مکتب دوم تبریز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 20-35]
  • بیرجند تزیینات آجرکاری در نمای بیرونی بناهای قاجار و پهلوی بیرجند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 94-108]
  • بیژن و منیژه ... شبی چون شَبَه روی شسته به قیر (بررسی ارتباط موضوعی متن و تصویر در داستان بیژن و منیژه) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 154-170]
  • بیش‌متنیت خوانش بیش‌متنی از جایگاه حیوانات در نگاره‌های نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 36-51]
  • بندیان درگز تحلیل تطبیقی نقوش گچ‌بری‌های عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]

پ

  • پیام تحلیل محتوای نقاشی‌های ‌دیواری در خانه‌های قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
  • پوشاک درباریان بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]
  • پوشاک مردانه بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]

ت

  • تصوف تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
  • تغییرات اجتماعی تأثیرتغییرات اجتماعی بر یکصد سال گرافیک معاصر ایران ( براساس نظریه تغییر اجتماعی ،گی ‌روشه) [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 98-111]
  • تکیه معاون‌الملک تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]

ج

  • جل تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]

خ

  • خانه‌های تاریخی درمیان بررسی تطبیقی ویژگی‌های بصری، الگوهای هندسی و کاربرد گره‌چینی چوبی در خانه‌های تاریخی درمیان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 161-184]
  • خانه‌های قاجاری تبریز تحلیل محتوای نقاشی‌های ‌دیواری در خانه‌های قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
  • خط تحول فردیت خطاطی [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 81-97]
  • خوانسار پژوهش تحلیلی هنر قاشق‌تراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
  • خودنگاره تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]
  • خوشنویسی تحول فردیت خطاطی [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 81-97]

د

  • دانش بومی آسیب‌شناسی دانش بومی کاغذ‌سازی سنتی ایران به منظور مطابق‌سازی با نیازهای جامعه‌ی معاصر [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 38-54]
  • درخت مقدس بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]
  • دوره قاجار تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
  • دورۀ قاجاریه پژوهش تحلیلی هنر قاشق‌تراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]

ر

  • ریاضیات جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوان‌الصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
  • رباط شرف تحلیل تطبیقی نقوش گچ‌بری‌های عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
  • رسانه تحلیل محتوای نقاشی‌های ‌دیواری در خانه‌های قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
  • رنگ تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]
  • روشه تأثیرتغییرات اجتماعی بر یکصد سال گرافیک معاصر ایران ( براساس نظریه تغییر اجتماعی ،گی ‌روشه) [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 98-111]

ز

  • زقوم بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]

ژ

  • ژرار ژنت خوانش بیش‌متنی از جایگاه حیوانات در نگاره‌های نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 36-51]

س

  • ساسانیان تحلیل تطبیقی نقوش گچ‌بری‌های عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
  • ستی رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
  • سدره المنتهی بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]
  • سلجوقیان تحلیل تطبیقی نقوش گچ‌بری‌های عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
  • سلجوقیان" تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاه‌های سلجوقی و نقد آراء سنت‌گرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
  • سنت گرایی" تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاه‌های سلجوقی و نقد آراء سنت‌گرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
  • سوز و گداز رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]

ش

  • شاهسون تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]
  • شاهنامه خوانش بیش‌متنی از جایگاه حیوانات در نگاره‌های نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 36-51]
  • شاهنامه‌ی کارکیا مقایسه نقوش نقاشی‌های دیواری بقاع متبرکه در لاهیجان و نقاشی‌های شاهنامه‌ی کارکیا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 54-73]
  • شاهنامۀ قرچقای خان ... شبی چون شَبَه روی شسته به قیر (بررسی ارتباط موضوعی متن و تصویر در داستان بیژن و منیژه) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 154-170]
  • شمایل‌نگاری درباری بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]

ص

  • صناعت معماری جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوان‌الصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
  • صندوق مقابر هنرمندان لواسانی در پهنه‌ی ری،تهران و لواسان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 112-121]

ط

  • طرح و نقش بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]
  • طوبی بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]

ع

  • عبدالصمد تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]

ف

  • فرح اصولی خوانش آثار اقتباسی فرح اصولی با تکیه بر نظریه‌ی میمسیس آدورنو [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 149-160]
  • فردیت تحول فردیت خطاطی [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 81-97]

ق

  • قاجاری تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]
  • قاجار و پهلوی تزیینات آجرکاری در نمای بیرونی بناهای قاجار و پهلوی بیرجند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 94-108]
  • قاشق‌تراشی پژوهش تحلیلی هنر قاشق‌تراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
  • قشقایی تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]

ک

  • کاربری جدید آسیب‌شناسی دانش بومی کاغذ‌سازی سنتی ایران به منظور مطابق‌سازی با نیازهای جامعه‌ی معاصر [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 38-54]
  • کاغذدست ساز آسیب‌شناسی دانش بومی کاغذ‌سازی سنتی ایران به منظور مطابق‌سازی با نیازهای جامعه‌ی معاصر [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 38-54]

گ

  • گچ‌بری تحلیل تطبیقی نقوش گچ‌بری‌های عصر ساسانی و سلجوقی در خراسان (مطالعه موردی: بناهای بندیان درگز و رباط شرف) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 171-190]
  • گرافیک تأثیرتغییرات اجتماعی بر یکصد سال گرافیک معاصر ایران ( براساس نظریه تغییر اجتماعی ،گی ‌روشه) [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 98-111]
  • گرگان تحلیل نشانه شناسانه تمثیل های منطق الطیر عطار در نقوش تزیینی آرامگاه امام زاده روشن آباد گرگان [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 19-37]
  • گره‌چینی بررسی تطبیقی ویژگی‌های بصری، الگوهای هندسی و کاربرد گره‌چینی چوبی در خانه‌های تاریخی درمیان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 161-184]

ل

  • لاهیجان مقایسه نقوش نقاشی‌های دیواری بقاع متبرکه در لاهیجان و نقاشی‌های شاهنامه‌ی کارکیا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 54-73]

م

  • متن ... شبی چون شَبَه روی شسته به قیر (بررسی ارتباط موضوعی متن و تصویر در داستان بیژن و منیژه) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 154-170]
  • مجلس درویشان تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
  • محمدرضا نوعی خبوشانی رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
  • محمدعلی نقاش رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
  • مرقع گلشن تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]
  • معاصرایران تأثیرتغییرات اجتماعی بر یکصد سال گرافیک معاصر ایران ( براساس نظریه تغییر اجتماعی ،گی ‌روشه) [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 98-111]
  • معماری تفسیر کاربردی رواج پلان هشت ضلعی در آرامگاه‌های سلجوقی و نقد آراء سنت‌گرایان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 137-148]
  • معماری مسکونی بررسی تطبیقی ویژگی‌های بصری، الگوهای هندسی و کاربرد گره‌چینی چوبی در خانه‌های تاریخی درمیان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 161-184]
  • مکتب دوم تبریز مفاهیم مشترک باغسازی در دوره تیموری و صفوی، با تاکید بر نگاره های باغ دو مکتب هرات و مکتب دوم تبریز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 20-35]
  • مکتب هرات مفاهیم مشترک باغسازی در دوره تیموری و صفوی، با تاکید بر نگاره های باغ دو مکتب هرات و مکتب دوم تبریز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 20-35]
  • مکتب هند و ایرانی تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]
  • میمسیس خوانش آثار اقتباسی فرح اصولی با تکیه بر نظریه‌ی میمسیس آدورنو [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 149-160]
  • مینیاتور مفاهیم مشترک باغسازی در دوره تیموری و صفوی، با تاکید بر نگاره های باغ دو مکتب هرات و مکتب دوم تبریز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 20-35]
  • منبت‌کاری پژوهش تحلیلی هنر قاشق‌تراشی در خوانسار از دیرباز تاکنون [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 122-136]
  • منسوجات زندیه بررسی طرح و نقش منسوجات در پوشش بیرونی مردانة درباریان در عصر زند [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 191-203]
  • منطق الطیر تحلیل نشانه شناسانه تمثیل های منطق الطیر عطار در نقوش تزیینی آرامگاه امام زاده روشن آباد گرگان [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 19-37]
  • مولف تحلیل نگارۀ «مجلس همایون و اکبر» از مجموعۀ مُرقع گلشن با تاکید بر انواع حضورِ هنرمند در اثر [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 5-19]

ن

  • نبرد رخش و شیر خوانش بیش‌متنی از جایگاه حیوانات در نگاره‌های نبرد رخش و شیر در قرن دهم هجری [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 36-51]
  • نقاشی دیواری تحلیل محتوای نقاشی‌های ‌دیواری در خانه‌های قاجاری تبریز [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 130-153]
  • نقاشی دیواری بقاع متبرکه مقایسه نقوش نقاشی‌های دیواری بقاع متبرکه در لاهیجان و نقاشی‌های شاهنامه‌ی کارکیا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 54-73]
  • نقاشی روی کاشی تأملی بر کارکردهای چند ساحتی کاشی نگاره مجلس درویشان در تکیه معاون الملک کرمانشاهان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 52-67]
  • نقش تطبیق مولفه های فنی و زیبایی شناختی در جل اسب قشقایی و شاهسون [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 204-222]
  • نقوش تزئینی تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]
  • نقوش نمادین مقایسه نقوش نقاشی‌های دیواری بقاع متبرکه در لاهیجان و نقاشی‌های شاهنامه‌ی کارکیا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 54-73]
  • نگارگری اسلامی بازنمایی درختان مقدس و اسطوره ای اسلامی در نگارگری (زقوم، طوبی، سدره المنتهی) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 5-18]
  • نگارگری صفوی رواج مصوّرسازی سوز و گداز نوعی خبوشانی در عصر صفوی: با تاکید بر نسخۀ موزۀ هنر والترز [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 68-80]
  • نگاره ... شبی چون شَبَه روی شسته به قیر (بررسی ارتباط موضوعی متن و تصویر در داستان بیژن و منیژه) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 154-170]
  • نماد تحلیل نشانه شناسانه تمثیل های منطق الطیر عطار در نقوش تزیینی آرامگاه امام زاده روشن آباد گرگان [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 19-37]
  • نوا تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]

و

  • واژگان کلیدی: خانه تاملی بر تنوع مضامین و منشاء نقاشی های قاجاری شمال ایران با تکیه بر خانه حاج قاسمی- نوا(آمل) [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 75-93]

ه

  • هندسه جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوان‌الصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
  • هنر اسلامی تحول فردیت خطاطی [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 81-97]
  • هنر اسلامی جایگاه و مفهوم هندسه در هنر معماری اسلامی بر اساس آراء اخوان‌الصفا [دوره 8، شماره 22، 1400، صفحه 109-129]
  • هنر سنتی بررسی تطبیقی ویژگی‌های بصری، الگوهای هندسی و کاربرد گره‌چینی چوبی در خانه‌های تاریخی درمیان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 161-184]
  • هنرمندان لواسانی هنرمندان لواسانی در پهنه‌ی ری،تهران و لواسان [دوره 8، شماره 21، 1400، صفحه 112-121]