قرآن کریم. مترجم: مهدی الهی قمشهای.
بیاتیراد، نیلوفر (1391). «نسبت نقوش تکرارشونده منبرهای چوبی با مفاهیم نمادین در هنر اسلامی». پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه هنر اصفهان.
حموی، یاقوت (1383). معجم البلدان. مترجم: علینقی منزوی، تهران: سازمان میراث فرهنگی.
خوانساری ابیانه، زینالعابدین (1378). ابیانه و فرهنگ مردم آن. تهران: گنجینه هنر.
دهخدا، علیاکبر (1377). لغتنامه دهخدا. جلد چهاردهم، تهران: دانشگاه تهران.
گرهچینی در معماری اسلامی و هنرهای سنتی. تهران: نشر دانشگاهی.
شراهی، اسماعیل؛ موسوینیا، سیدمهدی (1399). «بررسی ابعاد شکلی و تزئینی منبر مسجد نقوسان تفرش». نگره، شماره 54، صص. 53ـ41.
شیخبیگلو، امید (1393). «طراحی و ساخت منبر چوبی براساس نمونههای دورهی ایلخانی منابر مسجدجامع اصفهان و نائین». پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه هنر اسلامی تبریز.
گرگویی، حسن «منبر قدیمی مسجدجامع ندوشن». فرهنگ یزد. شماره 18 و 19، صص. 217ـ201.
مهرپویا، جمشید (1376). کاربرد چوب و تزئینات چوبی در معماری ایران. تهران: سازمان میراث فرهنگی.
نوروزی قرهقشلاق، حسین؛ صالحی، سمیه؛ رشادی، حجتالله (1398). «بررسی تطبیقی دو منبر سلجوقی و ایلخانی (مشکول و نائین)». نگارینه هنر اسلامی، دوره ششم، شماره 17، صص. 59ـ47.
سامانیان، صمد و دهقانی، طیبه (1394) "بررسی تطبیقی طرح و نقش منبر جامع نائین و منبر جامع سوریان " فصلنامه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، دوره ششم، شماره 19، صص:29-50