## آریان ، قمر (1362).کمال الدین بهزاد، تهران:هیرمند. ## آژند، یعقوب( 1387). نگارگری مکتب هرات، تهران: فرهنگستان هنر. ## آژند، یعقوب( 1389). نگارگری ایرانی( پژوهش در تاریخ نقاشی و نگارگری ایرانی)، تهران: سمت. ## آداموا، ا. ت. ول. ت. گیوز الیان(1383). نگاره های شاهنامه، ترجمه: زهره فیضی، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. ## انصاری، مجتبی، اخوت، هانیه، تقوایی، علی اکبر (1390).«تحقیقی پیرامون سیر تاریخی سیستم های تنظیم تناسبات در معماری با تاکید بر ملاحظات کاربردی و زیبا شناسی»،کتاب ماه هنر، شماره151، صص46-57. ## اسکندری تربقان، ایرج (1383). هماهنگی طرح و تفکر در آثار کمال الدین بهزاد، رساله دکتری پژوهش هنر، تهران: دانشگاه هنر. ## بورکهارت، تیتوس ( 1365). هنر اسلامی زبان و بیان، ترجمه: مسعود رجب نیا، تهران: انتشارات صدا و سیما. ## پیرنیا، محمدکریم (1383). سبک شناسی معماری ایران، تهران: نشر معمار. ## پاکباز، رویین ( 1379). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز، تهران: نشر نارستان. ## پاکباز، رویین( 1386). از دیرباز تا امروز، تهران: انتشارات زرین و سیمین. ## پوگاچنکووا، گالیناآ (1387). شاهکارهای معماری آسیای میانه( سده های چهاردهم و پانزدهم میلادی)، سید داود طبایی، چاپ اول، تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران. ## تجویدی، اکبر (1352). نقاشی ایران از کهن ترین روزگار تا دوران صفویان، تهران: انتشارات اداره کل نگارش وزارت فرهنگ و هنر . ## توسلی، محمود (1383). هنر هندسه: پویایی اشکال، احجام ابوالوفاب بوزجانی، تهران: انتشارات پیام. ## حسن پور، محسن ( 1380). «چگونگی پارادایم شدن مکتب هرات»، نشریه هنرهای تجسمی، سال اول، شماره دوم، صص172-183. ## درخشانی، حبیب اله ( 1381). «جلوه های ابداع در آثار کمال الدین بهزاد»، نشریه رواق، شماره 5، صص52-45. ## دکزی، گیورگی ( 1388). ناکرانمندی کرانمند، ترجمه: منوچهر مزینی، تهران : شرکت انتشارات علمی فرهنگی. ## دی.ک. چینگ، فرانسیس (1388). معماری فرم فضا و نظم، ترجمه: محمد احمدی نژاد، تهران : نشرخاک. ## رهنورد، زهرا (1386). تاریخ هنر ایران در دوران اسلامی:نگارگری، تهران: انتشارات سمت. ## رضی زاده، منیر(1373). «بازیابی اصول صحنه آرایی در مینیاتور های ایرانی، پایان نامه کارشناسی ارشد نقاشی»، دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا. ## زمرشیدی، حسین ( 1387). طاق و قوس در معماری ایران، تهران : شرکت عمران و بهسازی شهر. ## سلطان زاده، حسین (1387). فضاهای معماری و شهری در نگارگری ایرانی، تهران: انتشارات چهارطاق. ## سگای، ماری رز( 1385). معراج نامه، ترجمه: مهناز شایسته فر، تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی. ## شین دشتگل، هلنا( 1389). معراج نگاری نسخه های خطی تا نقاشی های مردمی با نگاهی بر پیکر نگاری حضرت محمد(ص)، تهران: علمی و فرهنگی. ## شراتو،امبرتو، ارنست گروبه( 1384). هنر ایلخانی و تیموری، ترجمه: یعقوب آژند، تهران: مولی. ## عمرانی پور، علی ( 1384). هنر و معماری اسلامی یادنامه استاد دکتر ابوالقاسمی، تهران: سازمان عمران و بهسازی شهر. ## فلامکی، منصور ( 1371). شکل گیری معماری در تجارب ایران و غرب، تهران: نشر فضا. ## قاضی زاده، خشایار ( 1382). «هندسه پنهان»، نشریه خیال، فصلنامه فرهنگستان هنر، شماره6، صص4-29. ## کمال الدین بهزاد (1382). (فردریک ویس)« مجموعه مقالات همایش بین المللی»،تهران: فرهنگستان هنر. ## کمال الدین بهزاد (1382). (جی راگسبرک)« مجموعه مقالات همایش بین المللی»، تهران: فرهنگستان هنر. ## کورکیان، ا.م، سیکر، ژ.پ (1377). باغهای خیال، ترجمه: پرویز مرزبان،تهران: انتشارات فرزان. ## گرابر، اولگ (1383). مروری بر نگارگری ایران، ترجمه: مهرداد وحدتی دانشمند، تهران: انتشارات فرهنگستان هنر. ## گلمبک،لیزا و دونالد ویلبر (1374). معماری تیموری در ایران و توران، کرامت الله افر و یوسف کیانی، اول، تهران: انتشارات سازمان میراث فرهنگی کشور. ## گروتر، یورگ (1369). زیبا شناختی در معماری، ترجمه: جهانشاه پاکزاد، تهران: نشر معمار. ## گری، بازل(1385). نقاشی ایرانی، ترجمه: عربعلی شروه، تهران: دنیای نو. ## مایس، پی یر فون ( 1387). نگاهی به مبانی معماری از فرم تا مکان، ترجمه: سیمون آیوازیان، چاپ سوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران. ## م.اشرفی،م (1382). بهزاد و شکل گیری مکتب مینیاتور بخارا، ترجمه: نسترن زندی، تهران : انتشارات فرهنگستان هنر. ## محمدزاده، مهدی، مسینه اصل، مریم( 1395). «معماری در نقاشی مکتب هرات»، نشریه فیروزه اسلام- پژوهه معماری و شهرسازی اسلامی، شماره 3، 45-37. ## کاظمی، مهروش، شعاریان ستاری، ویدا، صدیق اکبری، سحر( 1391). «مفهوم و جایگاه فضا در سه نگاره از نگاره های استاد کمال الدین بهزاد»، جلوه هنر، شماره 8، 52-43. ## نوری شادمهانی، رضا(1379). «تجزیه و تحلیل نقش بناها در نگارگری اعصار تیموری و صفوی». پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران. ## ندرلو، مصطفی، پورعلی اکبر، مریم (1386). «بررسی ساختار تصویری و طراحی( دیزاین) کتب کهن شاهنامه بایسنقری و هفت اورنگ جامی»، دو فصلنامه مدرس هنر، دوره 2، شماره2. ## نصر، سید حسن (1375). هنر و معنویت اسلامی، چاپ اول، تهران: دفتر مطالعات دینی هنر. ## Adbullahi,yahya&mahamedRashidi Bin Emb, 2013, Evolution of Islamic geometric pattems.frontiers of Architectural Research,2,243-251 ## Bahari, E, Bihzad, master of persian painting, ( London, New York; I:B. TAURIS publishers, 1997)Hezfeld (E.), Die Malerenin von samara, Berlin; 1924