## آژند، یعقوب. (1389). نگارگری ایرانی (پژوهشی در تاریخ نقاشی و نگارگری ایرانی)، تهران: انتشارات سمت. ## افشاری، مرتضی؛ آیتاللهی، حبیبالله و رجبی، محمدعلی. (1389). بررسی روند نمادگرایی شمایلها در نگارگری اسلامی از منظر نشانهشناسی، دو فصلنامه مطالعات هنر اسلامی، شماره 13، 54-37. ## انوری، سعید. (1381) مقدمه خاوران نامه، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. ## اوحدالدین کرمانی، حامد ابن ابی الفخر. (1357). شاهد دل، ترجمه پیتر لمبرن ویلسون و مانوئل ویشر، تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران. ## بروجردی، سید ابراهیم. (بیتا). تفسیر جامع، جمعآوریشده از تفسیر امام علیهالسلام و عیاشی، تهران: انتشارات صدرا. ## بورکهارت، تیتوس. (1365). هنر اسلامی، ترجمه مسعود رجب نیا، تهران: سروش. ## بورکهارت، تیتوس. (1376). هنر مقدس، ترجمه جلال ستاری، تهران: سروش. ## پاکباز، رویین. (1379). نقاشی ایرانی از دیرباز تا امروز، تهران: نشر نارستان. ## حکمت، نصرالله. (1384). حکمت و هنر در عرفان ابن عربی، تهران: فرهنگستان هنر. ## جنسن، چارلز. (1388). تجزیهوتحلیل آثار هنرهای تجسمی، ترجمه بتی آواکیان، تهران: سمت. ## دیلمی، حسن بن محمد (1377). ارشادالقلوب، ترجمه عبدالحسین رضایی، تهران: اسلامیه. ## رسولی محلاتی، سید هاشم. (1375). زندگانی امیر المومنین، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی. ## سلطانی، سید علیاصغر. (1386). تحلیل گفتمانی فیلمهای سیاسی- اجتماعی؛ نگاهی به «پارتی» سامان مقدم، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 9، ص 16-1. ## شایسته فر، مهناز (1384). هنر شیعی، تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی. ## ___________ (1382). عنصر الوهیت در نگارگری عصر تیموری، در مجموعه مقالات همایش هنر اسلامی، به اهتمام محمد خزایی، تهران: موسسه مطالعات هنر اسلامی. ## __________ (1381). تأثیر مذهب بر نگارگری عصر تیموری با تأکید بر عناصر تصویری، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، ضمیمه شماره 30 و 29. ## شریعت، زهرا و زینلی، زهرا. (1388). جلوههای حماسی، ملی و مذهبی در نگارههای نسخه خاوران نامه، مکتب شیراز، دو فصلنامه مطالعات هنر اسلامی، شماره 10. ص 58-43. ## شوان، فریتهوف. (1376). اصول و معیارهای هنر جهانی، مجموعه مقالات مبانی هنر معنوی، تهران: دفتر مطالعات دینی. ## شیخ صدوق. (1379). فضائل الشیعه، ترجمه امیر توحیدی، تهران: نشر زواره. ## شیخ مفید. (1388). ارشاد، سیره ائمه اطهار، ترجمه سید حسن موسوی مجاب، تهران: نشر سرور. ## صداقت، فاطمه. (1385). نسخه خطی خاوران نامه، شاهکار نگارگری مذهبی ترکمانان، دو فصلنامه مطالعات هنر اسلامی، شماره 4، 104-88. ## صفت گل، منصور. (1381). ساختار نهاد و اندیشه دینی در ایران عصر صفوی، تهران: خدمات فرهنگی رسا. ## طباطبایی، محمدحسین. (1390). شیعه، به کوشش خسرو میرشاهی، تهران: بوستان کتاب. ## عبدی بیک شیرازی. (1369). تکمله الاخبار، تصحیح عبدالحسین نوایی، تهران: نشر نی. ## کوماراسوامی، آناندا. (1386). فلسفه هنر مسیحی و شرقی، ترجمه امیرحسین ذکرگو، تهران: فرهنگستان هنر ## محمد جعفری، سید حسین. (1389). تشیع در مسیر تاریخ، ترجمه سید تقی آیتالهی، تهران: نشر فرهنگ اسلامی. ## محمدی اشتهاردی، محمد. (1382). سیمای پیامبر از دیدگاه گوناگون، تهران: انتشارات اسلامی. ## مجلسی، محمدتقی. (1369). روضه المتقین، ج 3، تهران: نشر فرهنگ اسلامی. ## Farhad, Massumeh. (2010). Falname, The book of omen. London: Thames&Hudson. ## Hillenbrand, Robert. (2000). Persian painting from the mongols to the Qajars (Pembroke Persian papers). London&New York: I.B.Tauris. ## Khosronejad, Pedram. (2011). The art and material culture of Iranian shiism. London&New York I.B.Tauris. ## Laclau, E and Moufe, C. (2002). “Recasting Marxism” in james martin: Antonio Gramsci, critical ## Okasha,Sarvant. (1981). The muslim painter and the divine. London:park lane. ##