آبراهامیان، یرواند (1377). ایران بین دو انقلاب. مترجم: احمد گلمحمدی و محمدابراهیم فتاحی، تهران: نشر نی.
آجودانی، ماشاءالله (1378). مشروطه ایرانی. تهران: اختران.
آقاگلزاده، فردوس (1394). «توصیف و تبیین ساختهای زبانی ایدئولوژیک در تحلیل گفتمان انتقادی». پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی، شماره 2، صص. 19-1.
ابن اثیر، علی بن محمد (1368). الکامل فیالتاریخ. جلد یازدهم، مترجم: ابوالقاسم حالت و عباس خلیلی، تهران: علمی.
ابن قولویه، جعفر بن محمد (1356ق.). کاملالزیارات. گردآورنده: عبدالحسین امینی و غلامرضا عرفانیان یزدی، نجف: المطبعة المبارکة المرتضویة.
بحرانی، هاشم بن سلیمان (1416ق.). البرهان فی تفسیر القرآن. تحقیق: قسم الدراسات الاسلامیه، مؤسسه البعثه، قم: بنیاد بعثت.
بشریه، حسین؛ جمالزاده، ناصر (1377). «اشکال گفتمانی علمای شیعه از صفویه تا مشروطیت». مدرس، شماره 8، صص. 199-178.
بویل، جان اندرو (1362). تاریخ ایران کمبریج. جلد چهارم، مترجم: تیمور قادری، تهران: امیرکبیر.
بهرامپور، شعبانعلی (1379). درآمدی بر تحلیل گفتمان: گفتمان و تحلیل گفتمانی. به اهتمام محمدرضا تاجیک، تهران: فرهنگ گفتمان.
پنجهباشی، الهه؛ فرهد، فرنیا (1394). «مطالعه نقوش مذهبی در کاشیهای تکیه معاونالملک». نگارینه هنر اسلامی، دوره دوم، شماره 7، 29-8.
ثواقب، جهانبخش؛ رستمی، پروین (1396). «اوضاع سیاسی کرمانشاه مقارن جنبش مشروطیت در ایران (1327-1324ق.)». پژوهشنامة تاریخهای محلی ایران، سال هفتم، شمارة دوم (پیاپی 14)، صص. 230-207.
جعفری کافیآباد، صابر (1394). «فرهنگ سیاسی علمای سنتی دوران مشروطه: با تأکید بر آرای شیخ ابوالحسن نجفی مرندی و محمدحسین تبریزی». مطالعات جامعهشناختی، دوره بیستودوم، شماره 2، صص. 100-163.
جمالزاده، ناصر (1383). «جایگاه مردم در اندیشه و عمل سیاسی علمای شیعه از جنبش تنباکو تا انقلاب اسلامی: مطالعه موردی آیتالله میرزای شیرازی، نائینی، مدرس، امامخمینی(ره)». دانشگاه امامصادق، شماره 22، صص. 57-33.
حسینی، بیبی زینب (1398). «تبیین نقش امامسجاد(ع) در شکلگیری قیامهای توابین با تأکید بر ادعیه صحیفه سجادیه». مطالعات فهم حدیث، شماره 2 (پیاپی 10)، صص. 127-105.
خنیفر، حسین (1395). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی. جلد یکم. تهران: نگاه دانش.
خوانساری، رؤیا (1394). «چگونگی مواجهه حکومت قاجار با مسئله مشروعیت». فرهنگ پژوهش، شماره 19، صص. 176-147.
رضاییپناه، امیر؛ حسینیزاده، محمدعلی (1395). «تحلیل کیفیت بازنمایی مفهوم مشروعیت سیاسی در گفتمان علمای مشروطهخواه ایران». اندیشه سیاسی در اسلام، شماره 11، صص. 98-75.
زرگرینژاد، غلامحسین (1377). رسایل مشروطیت: 18 رساله و لایحه درباره مشروطیت. تهران: کویر.
شایستهفر، مهناز. (1384). هنر شیعی عناصر هنر شیعی در نگارگری و کتیبهنگاری تیموریان و صفویان. تهران: مطالعات هنر اسلامی.
شریف الرضی، محمد بن حسین و دیگران (۱۴۰۴). شرح نهجالبلاغة. جلد یکم تا بیستم، قم: مکتبة آیتالله العظمی المرعشی النجفی (ره).
شهبازی، سیاوش؛ شهبازی، سروش (1386). «تکیه معاونالملک جلوهگاه هنر مذهبی و حماسی و چهرههای تاریخی ایران». کتاب ماه هنر، شماره ۱۰4-۱۰3، صص. 51-46.
شهیدی، سیدجعفر (1396). تاریخ تحلیلی اسلام: از آغاز تا نیمه نخست سده چهارم. تهران: علمی و فرهنگی.
شیرزادی، آتنا؛ درویشی، محمد؛ بکائیان، داوود (1399). «ارتباط موضوع و رنگ در کاشینگارههای عاشورایی تکیه معاونالملک کرمانشاه»، نگره، دوره شانزدهم، شماره 27، صص. 23-5.
طبری آملی، ابوجعفر محمد بن جریر بن یزید (1362). تاریخ طبری. جلد هشتم، مترجم: ابوالقاسم پاینده، تهران: اساطیر.
طوسی، محمد بن حسن. (1407 ق). تهذیب الاحکام. مصحح: حسن الموسوی خراسان. جلد 6. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
عبداللهی، محمد؛ کرمینیا، محمداسماعیل (1396). «جایگاه امامحسین در تفاسیر شیعی». معارف حسینی، دوره دوم، شماره 7، صص. 73-55.
عروسی هویزی، عبدعلی بن جمعه (1415). تفسیر نور الثقلین. تحقیق: سیدهاشم رسولی محلاتی، قم: اسماعیلیان.
عطارزاده، مجتبی؛ اتحادمحکم، سحر (1392). «خوانش گفتمان کاشینگاره روایتگر سردر ورودی باغ ارم شیراز». باغ نظر، دوره دهم، شماره 26، صص. 48-41.
فرکلاف، نورمن (1379). تحلیل گفتمان انتقادی. مترجم: فاطمه شایستهپیران و دیگران، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقاترسانهها.
فیض کاشانی، محمد بن شاه مرتضی (1416 ق). تفسیر الصافی. تهران: مکتب الصدر.
قمی مشهدی، محمد بن محمدرضا (1368). تفسیر کنز الدقائق و بحر الغرائب. تحقیق: حسین درگاهی، تهران: وزارت ارشاد اسلامی.
کاپادونا آپوستولوس، دایان (1383). «هنر دینی، دین و هنر». مترجم: فرهاد ساسانی، بیناب، شماره 7، صص. 109-100.
کاتوزیان، محمدعلی (1377). تاریخ انقلاب مشروطیت. تهران: شرکت سهامی انتشار.
کدیور، محسن (1378). سیاستنامه خراسانی. تهران: کویر.
کسروی، احمد (1354). تاریخ انقلاب مشروطه ایران. تهران: امیرکبیر.
کوپر، جین (1379). فرهنگ مصور نمادهای سنتی. مترجم: ملیحه کرباسیان، تهران: فرشاد.
کوفی، ابن اعثم (1396). الفتوح. مترجم: محمد بن احمد مستوفی هروی، مصحح: غلامرضا طباطبائی مجد، تهران: علمی- فرهنگی.
مجلسی، مولى محمدباقر بن محمدتقى (1403). بحارالانوار. جلد چهلوچهارم، مصحح: محمدباقر محمودی و عبدالزهرا علوی، بیروت: دارالاحیاء التراث العربی.
محمدجعفری، سیدحسین (1392). تشیع در مسیر تاریخ: تحلیل و بررسی علل پیدایش تشیع و سیر تکوینی آن در اسلام. مترجم: سیدمحمدتقی آیتاللهی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
مرتضی عاملی، سیدجعفر (1355ق.). الامام علی بن الحسین و اموال مروان الحکم. قم: الهادی.
مسکویه، ابوعلی (1380). تجارب الامم. طهران: دار سروش للطباعه والنشر.
مهدیآبادی، ملیحه؛ خدیوی، سیامک (1381). «تغییرات در معماری و تزیینات تکیه معاونالملک». اثر، شماره 33 و 34، صص. ۱۴۵-۱۰۰.
میلز، سارا (1392). اصطلاحات انتقادی نوین: گفتمان. مترجم: فتاح محمدی، زنجان: هزاره سوم.
نائینی، محمدحسین (1389). تنبیه الامه و تنزیه المله. پینوشت: آیت ا... سیدمحمود طالقانی، تهران: صمدیه.
نجفی، موسی (1378). اندیشه سیاسی و تاریخ نهضت حاجآقا نورا... اصفهانی. تهران: مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران.
نوروزی، نسترن (1396). «خوانش جامعهشناختی مضامین کاشیهای تکیه معاونالملک». جامعهشناسی هنر و ادبیات، دوره نهم، شماره 2، صص. 252-213.
یورگنسن، ماریان؛ لوییز، فیلیپس (1395). نظریه و روش در تحلیل گفتمان انتقادی. مترجم: هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
-Chouliaraki, L. Fairclough, N. (1999). Discourse in the late modernity, Edimburgo: University Press.
-Fairclough, Norman. (1995). Language and power, London: Langman Group UK Limited.
-Fairclough, N. (2003). Analysing Discourse: Textual analysis for social research, New York and London: Routledge.
-Fairclough, N. (2005). Peripheral vision: Discourse analysis in organization studies: The case for critical realism, Organization Studies, 26, pp. 915–938.
-Harris, Zellig S. (1952). Language. Linguistic Society of America, Vol. 28, No. 1 (Jan. - Mar. 1952), pp. 1-30
-Kubler, George. (1962). The shape of time of Muslim philosoph, London: Yale University
Press.
-Okasha, Servant. (1981). The Muslim painter and the divine, London: park lane.