ابراهیمزاده نجفآبادی، مهناز (1391). «بررسی تطبیقی نقوش تجریدی تذهیب در دوره صفوی و تأثیر آن بر تذهیب معاصر». پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شاهد.
بلاشر، رژی (1376). در آستانه قرآن. مترجم: محمود کامیار، چاپ پنجم، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
پین، مایکل (1383). فرهنگ اندیشه انتقادی از روشنگری تا پسامدرنیته. مترجم: محمدرضا تاجیک، تهران: نشر نی.
حسینزاده، آذین؛ شهپرراد، کتایون (1397). «از پیرامتن تا ترجمه: دریافت ترجمۀ داستانهای دولتآبادی به فرانسه براساس نظریات ژرار ژنت». مطالعات زبان و ترجمه، شماره 1، صص. 116ـ93.
خرمشاهی، بهاءالدین (1398). قرآن شناخت. چاپ ششم، تهران: ناهید.
دانش، لیلا (1392). «شناخت خصوصیات آرایههای تزئینی قرآن کریم». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور.
دروش، فرانسیس (1379). سبک عباسی. مترجم: پیام بهتاش، تهران: کارنگ
دروش، فرانسوا (1395). قرآنهای عصر اموی. مترجم: مرتضی کریمینیا و آلا وحیدنیا، چاپ دوم، تهران: هرمس.
زارعی مهرورز، عباس (1373). «سیر تاریخی هنر تذهیب». وقف میراث جاویدان، شماره2، صص. 135ـ126.
سلدن، رامان؛ ویدوسون، پیتر (1384). راهنمای نظریه ادبی. مترجم: عباس مخبر، چاپ چهارم، تهران: طرح نو.
سلیمی نمین، هاجر (1388). «کتابت و تذهیب در قرآنهای چهار قرن اول اسلام». هنرهای زیبا، هنرهای تجسمی، شماره40، صص. 52ـ42.
شایستهفر، مهناز (1388). «کتابت و تذهیب قرآنهای تیموری در مجموعههای داخل و خارج». مطالعات هنر اسلامی، شماره 10، صص. 120ـ99.
غلامی هوجقان، فاطمه؛ کفشچیانمقدم، اصغر (1398). «مطالعه مفاهیم و آرایههای تذهیب در عرفان ایرانی اسلامی و تناسب آن با محتوای قرآن». کتابداری و اطلاع رسانی، دوره بیستودوم، شماره 2، صص. 29ـ4.
فرحبخش، مهیا (1391). «بررسی نقوش تذهیب قرآن کریم در دوره صفویه». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
کاتالوگ نمایشگاه قرآن شارل حسین (1395). گالری زیرزمین دستان.
فرخیراد، زهرا؛ نامورمطلق، بهمن؛ خزایی، محمد (1400). «واکاوی شاخصههای خوانش لوگو بهمثابه پیرامتن در ادراک بصری خطوط هوایی ایران». مطالعات هنر اسلامی، دوره هجدهم، شماره 44، صص. 376ـ361.
کشمیرشکن، حمید (1399). کنکاشی در هنر معاصر ایران. تهران: نظر.
گراهام، آلن (1380). بینامتنیت. مترجم: پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
لینگز، مارتین (1377). هنر خط و تذهیب قرآنی. مترجم: مهرداد قیومی بیدهندی، تهران: گروس.
نامورمطلق، بهمن (1386). «ترامتنیت: مطالعه روابط یک متن با دیگر متنها». پژوهشنامه علوم انسانی، شماره 56، صص. 98ـ83.
ــــــــــــــــ (1387). «باختین: گفتوگومندی و چندصدایی مطالعه پیشابینامتنیت باختینی». پژوهشنامه علوم انسانی، شماره 57، صص. 414ـ397.
ــــــــــــــــ (1394). درآمدی بر بینامتنیت. چاپ دوم، تهران: سخن.
ــــــــــــــــ (1395). بینامتنینت: از ساختارگرایی تا پسامدرنیسم. تهران: سخن.
Genette, Gerard(1991).” Introduction to the Paratext” New Literary History
Vol. 22, No. 2, Probings: Art, Criticism, Genre (Spring, 1991), pp. 261-272 (12 pages)
Published By: The Johns Hopkins University Press
Genette, G. (1982). Palimpsestes, la littérature au second degré. Paris, France: Seuil.
Genette, G. (1997). Paratexts: Thresholds of Interpretation, Cambridge
Kristeva, Julia(2002). Nous Deux or A Hi Story of Intertextuality, The Romantic Review Journal,Vol.93. January-March.pp.7-13
Miller, J. Hillis.(1977). The Critic as Host. Critical Inquiry, Vol. 3, No. 3 (spring, 1977), pp. 439-447
Plate, Brent. (2012). What the Book Art Can Teach us about Sacred Text: The Aesthetic Dimension of Scripture. The Journal of Sacred Texts, Cultural Histories, and Contemporary ContextsVol8, No 1-2
Watts, James .W (2006). The Three Dimensions of Scriptures. The Journal of Sacred Text and Contemporary Words. 2/2-3 (2006/2008): 135-159
پایگاههای اینترنتی
URL4: : https://www.instagram.com/p/CWQ4EcdA5uB/?igsh=MW10bzZ3MWc2cHI6cg==