آقاخانی بیژنی، محمود؛ طغیانی، اسحاق؛ محمدی فشارکی، محسن. (1397). «بررسی و تحلیل نمادشناسی نگارههای هفتخوان رستم». متنپژوهی ادبی، شماره 77، 134ـ 211.
آموزگار، ژاله. (1393). تاریخ اساطیری ایران. تهران: سمت.
اتینگهاوزن، ریچارد. (1357). قالیچههای شیری فارس. مترجمان: پرویز تناولی و سیروس پرهام، تهران: سازمان جشن هنر.
احمدی، بابک. (1370). ساختار و تأویل متن (نشانهشناسی و ساختارگرایی). تهران: مرکز.
استیونز، سر راجر؛ منصور، چهرازی. (1383). «دیدارکنندگان اروپایی از ایران عصر صفوی». کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، شماره 77 و 78، 53ـ 38.
افضلطوسی، عفتالسادات. (1396). طبیعت در هنر باستان. تهران: دانشگاه الزهرا.
ایوتادیه، ژان. (1390). نقد ادبی در قرن بیستم. مترجم: مهشید نونهالی، تهران: نیلوفر.
بیدختی، محمدعلی؛ نخعی، مهلا؛ تسلیمی، نصرالله (1397). «تطبیق عنصر نوشتار و تصویر در شاهنامه بایسنقری کاخموزه گلستان با تکیه بر رویکرد بینامتنیت». نگارینه هنر اسلامی، دوره پنجم، شماره 15، 86- 71.
پورداوود، ابراهیم. (1377). یشتها. جلد 1 و 2، تهران: اساطیر.
خطیبی ابوالفضل. (1392). «کهنترین تصویر رستم و رخش او در نقاشیهای پنجکنت». بخارا، شماره 95 و 96، 135ـ 122.
ذوالفقاری، حسن. (1398). باورهای عامیانه مردم ایران. با همکاری علیاکبر شیری، تهران: چشمه.
سلدن، رامان؛ ویدوسون، پیتر. (1397).
[m1] [A2] راهنمای نظریه ادبی معاصر. مترجم: عباس مخبر، تهران: طرح نو.
طالبپور، فریده؛ پرهام، ماندانا. (1388). «جایگاه اسب در هنر ایران باستان». جلوه هنر، شماره 28، 51ـ 5.
طاهری، صدرالدین. (1391). «کهنالگوی شیر در ایران، میانرودان و مصر باستان».
هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، شماره 49،
[m3] [A4] 7-22.
طاهری، علیرضا. (1388). «سیر و طبقهبندی اژدها در نگارگری ایرانی». مطالعات هنراسلامی، شماره 10، 22ـ 7.
علیپور، رضا؛ شیخزاده، مرجان. (1395). «نمادشناسی نگاره "رستم خفته و نبرد رخش و شیر" از منظر خرد و اسطوره». پیکره، شماره 9 و10، 79ـ 69.
فردوسی، ابوالقاسم. (1369). شاهنامه فردوسی. بهتصحیح ژول مول، تهران: شرکت سهامی کتابهای جیبی.
کزازی، میرجلالالدین. (1388). «رخش و آذرگشسپ».
[m5] [A6] متن پژوهی ادبی، دوره سیزدهم، شماره 41، 48- 41.
کنگرانی، منیژه. (1398). «بازنمایی عکس در تصویرگریهای ابوتراب غفاری در روزنامه شرف با رویکرد بیشمتنی». فرهنگستان هنر، شماره 18 ، 39ـ 5.
ماهوان، فاطمه. (1398). «بررسی نگارههای گذر سیاوش از آتش بر اساس نظریه بیشمتنی ژرار ژنت». ادب حماسی، شماره 27، 218ـ 191.
محمدزاده، فرشته؛ یاحقی، محمدجعفر؛ نامورمطلق، بهمن؛ عباسی، جواد. (1396). «تحلیل چگونگی بازتاب گونههای بینامتنی با شاهنامه در تاریخ نوشتههای سلسلهای بر مبنای بینامتنیّت ژرار ژنت». ادب حماسی، سال سیزدهم، شماره 23، 161ـ 137.
نامورمطلق، بهمن. (1386). «ترامتنیت: مطالعه روابط یک متن با دیگر متنها». شناخت، شماره 56، 98ـ 83.
ــــــــــــــــ . (1394).
[m7] [A8] درآمدی بر بینامتنیت، نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.
نصر اصفهانی، محمدرضا؛ جعفری، طیبه. (1388). «اکنون زین سپس هفتخوان آورم... رویکردی روانشناختی به هفتخوان رستم، و اسفندیار». پژوهشهای عرفانی (گوهرگویا)، شماره 3 ، 156- 133.
هال، جیمز. (1390). فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب. مترجم: رقیه بهزادی، تهران: فرهنگ معاصر.
یزدانپناه، مریم؛ کاتب، فاطمه؛ دادور، ابوالقاسم. (1396). «بررسی آثار نقاش هندی، آبانیندرانات تاگور و پیشمتنهای آثار با توجه به نظریه بیشمتنیت ژرار ژنت». مطالعات شبهقاره، شماره 9، 157ـ 137.
Genette, Gerard. (1997). Palimpsests: Literature in the Second Degree. University of Nebraska Press.
Mirenayat Sayyed Ali, Soofastaei Elaheh. (2015). Gerard Genette and the Categorization of Textual Transcendence, Mediterranean Journal of Social Sciences MCSER Publishing, Rome-Italy, v 6, n 5. pp 533- 537, accessDoi:10.5901/mjss.2015.v6n5p533
پایگاههای اینترنتی
https://artsandculture.google.com
https://www.britishmuseum.org
https://www.alamy.com
https://www.britishmuseum.org
https://gundeshapur.wordpress
https://www.louvre.fr/
[m1]در متن 1397 است؟ کدام درست است؟
[m5]نام نشریه به صورت مورب ذکر شود.
[m7]در متن توضیح داده شد که سال چاپ ها متفاوت هستند. اصلاح شود.