ـ آذرمهر، گیتی. (1385). شرحی دیگر بر مرقع گلشن، گلستان هنر، شماره 4 ، صص 77 ـ 67.
ـ آفرین، فریده. (1392). نگره مولف و آثار کمال الدین بهزاد و رضا عباسی، باغ نظر، شماره 25، صص 100 ـ 89
ـ ارمی، عاطفه. (1392). بررسی ویژگی های تصویری نگاره ها و خط نگاره های مرقع گلشن (با تاکید بر دوران جهانگیری)، (پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد هنر اسلامی)، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس، ایران.
ـ افضلطوسی، عفتالسادات، هوشمند منفرد، ندا .( 1395). بررسی تفاوت نگارههای عبدالصمدشیرازی در دربار شاه طهماسب صفوی و گورکانیان هند، فصلنامه مطالعات شبه قاره، شماره 26، صص 42 ـ 23.
ـ بهنام، عیسی (1343). آشنایی با چند نقاش ایرانی و هندی در اوایل قرن11 هجری، هنر و مردم، شماره 19، صص 2-6.
ـ پاکباز، رویین. (1379). دایره المعارف هنر، تهران، فرهنگ معاصر
ـ ترکمانی، احمد.( 1388). مرقع گلشن (نگاهی بر تاثیر نقاشی ایران بر نقاشی هند)، کتاب ماه هنر، شماره 129، صص 71 ـ 66.
ـ حسنشاهی، فائزه و شریف زاده، محمدرضا.(1393). بررسی دلایل گرایش هنرمندان تجسمی به خودنگاری، کیمیای هنر، شماره 8، صص 15 ـ 7.
ـ دریایی، ابوالفضل. (1374). تاثیر فرهنگ و هنر ایران در شکل گیری مکتب نقاشی هند و ایرانی در دوران بابریان هند، (پایاننامه منتشرنشده کارشناسی ارشد باستان شناسی)، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، ایران.
ـ راکسبرگ، دیوید.جی. (1388). کمال الدین بهزاد و مساله پدیدآورندگی اثر هنری در نقاشی ایران. در نگارگری ایرانی ـ اسلامی در نظریه و عمل، تهران، فرهگستان هنر.
ـ رجبی، زینب و پورمند، حسنعلی. (1398). تحلیل نگاره «یوسف و زلیخا» اثر کمال الدین بهزاد بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار ژنت، کیمیای هنر، دوره 8، شماره 32، صص 77 ـ 95.
ـ رجبی، محمدعلی. (1384). شاهکارهای نگارگری ایران، تهران: هنرهای معاصر.
ـ سهیلی خوانساری، احمد(1347). مرقع گلشن؛ تحلیلی از یک سند تاریخی، هنر و مردم، دوره 7، شماره 73، صص 16 ـ 18.
ـ ظفرمند، سیدجواد (1381). مفهوم فرم به ویژه در هنر، نشریه هنرهای زیبا، شماره 11. صص: 13 ـ21.
ـ غروی، مهدی. (1352). عبدالصمد شیرین قلم شیرازی (هنـــرمند نامدار ایرانی پایه گذار مکتب نقاشی مغولی)، هنر و مردم، شماره 128، صص 34 ـ 43.
ـ کارول، نوئل. ( 1392). درآمدی بر فلسفه هنر، مترجم: صالح طباطبایی، تهران: فرهنگستان هنر.
ـ کرباسیان، اکبر و شیرین کرباسیان. (1380). مرقع گلشن و هنرمندان خالق آن، موزه ها، شماره 121، صص 12ـ 78.
ـ کریم زاده تبریزی، احمد. (1369). آثار و احوال نقاشان قدیم ایران، جلد اول، لندن
ـ کری، بازل. (1392). نقاشی ایرانی، تهران، دنیای نو.
ـ کری ولش، استوارت و یحیی ذکاء. (1373). مینیاتورهای مکتب ایران و هند، تهران، یساولی.
ـ کن بای، شیلا. (1384). اسب در آثار عبدالصمد، هنرهای تجسمی، سال ششم، شماره 23، صص 39 ـ 30.
ـ نفیسی، نوشین دخت. (1343). تاریخ نقاشی های آسیا و جلوه های آن (هندوستان)، هنر و مردم ، شماره 21، صص، 30-35.
Duury, Elizabeth. (2001). Self-portraits of the words Greatest painters, London, Baker & Taylor.