ابوالمظفر منصوربن اردشیر، قطبالدین. (
[11] [A2] 1393).
مناقبالصوفیه. بهکوشش نجیب مایل هروی، تهران، مولی.
[m3] [A4]
افشاری، مهران. (1382).
فتوتنامهها و رسائل خاکساریه. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
[15] [A6]
ـــــــــــــ ؛ مداینی، مهدی. (1381). چهارده رساله در باب فتوت و اصناف. تهران: چشمه.
تناولی، پرویز. (1385). طلسم: گرافیک سنتی ایران. تهران: بنگاه.
چیتینگ، ویلیام. (1382). درآمدی بر تصوف و عرفان اسلامی. مترجم: جلیل پروین، تهران: پژوهشکده امام خمینی.
دادور، ابوالقاسم؛ دالایی، آزاده. (1395). مبانی نظری هنرهای سنتی. تهران: مرکب سفید.
دهخدا، علی اکبر.(1373).لغت نامه.زیر نظر محمد معین و جعفر شهیدی. جلد ششم و هفتم .تهران. دانشگاه تهران
ذکاء، یحیی. (2006). تاریخ عکاسی و عکاسان پیشگام در ایران. تهران: علمی و فرهنگی.
سهرودی، شهابالدین. (1386). عوارفالمعارف. مترجم: ابومنصور عبدالمؤمن اصفهانی، تهران: علمی و فرهنگی.
صبا، منتخب. (۱370). نگرشی بر روند سوزندوزیهای سنتی ایران از هشتهزار سال قبل از میلاد تا امروز. تهران: منتخب صبا.
صراف
[A7] ، مرتضی. (1352).
رسائل جوانمردان مشتمل بر هفت فتوتنامه. تهران: انستیتو فرانسوی پژوهشهای ملی.
طباطبایی، سیدحسن. (1392). بررسی نقش عرفای استان سمنان در شکلگیری عرفان اسلامی. دفتر نخست؛ شیخ علاءالدوله سمنانی، جلد دوم، دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان، حوزه هنری استان سمنان.
طوسی، خواجهنظامالملک. (1347). سیرالملوک. بهکوشش هیوبرت دارک، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
عفیفی، ابوالعلاء. (1376). ملامتیه، صوف و فتوت. مترجم: نصرتالله فروهر، تهران: الهام.
غزالی، ابوحامدمحمد. (1361)، کیمیای سعادت. تهران: طلوع و زرین.
ـــــــــــــــــــــ . (1377)، احیاءعلومالدین. مترجم: مؤیدالدین محمد خوارزمی، بهکوشش حسین خدیو جم، تهران: علمی و فرهنگی.
غنی، قاسم. (1383) تاریخ تصوف در اسلام. تهران: زوار.
ــــــــــ . (1389). تاریخ تصوف در اسلام (تطورات مختلفه آن از صدر اسلام تا عصر حافط). جلد دوم و سوم، تهران: زوار.
کاشفی سبزواری، مولاناحسین. (1350). فتوتنامه سلطانی. گردآورنده: محمدجعفر محجوب، تهران: بنیاد فرهنگ ایران.
کبری، نجمالدین. (1390). آدابالصوفیه و السایر الحایر. بهکوشش مسعود قاسمی، تهران: طهوری.
کربن، هانری. (1383). آیین جوانمردی. مترجم: احسان نراقی، تهران: نشر نو.
مایل هروی، نجیب. (1383). منصفات فارسی علاءالدوله سمنانی. تهران: علمی و فرهنگی.
ـــــــــــــــــ . (1362). العروه لاهل الخلوه و الجلوه. تهران: مولی.
محلاتی، صدرالدین. (1356). مکتب عرفان سعدی. شیراز: دانشگاه شیراز.
مدرسی، سیدمحمدنقی. ( 1369). مبانی عرفان اسلامی. مترجم: محمدجعفر صدیقی. قم: کانون نشر اندیشههای اسلامی.
نیکپور، حمید.(1390). عکسهای قدیم کرمان. کرمان: کرمانشناسی.
نیوتن، اریک. ( 1377) معنی زیبایی. مترجم: پرویز مرزبان، تهران: علمی و فرهنگی.
آراسته، جوان؛ امیرمحمودی، ابوالفضل. (1392). «بررسی تطبیقی هنر در آیینهای فتوت اسلامی و ذن بودایی». مطالعات تطبیقی هنر، شماره 8، 99- 112.
ابراهیمی، احمدرضا. (1395). «طرح یک مناقشه: بازخوانی وجه هنری فتوتنامهها از منظر اندیشه سنتگرا». کیمیای هنر، شماره 20، 103- 115.
خزائی، محمد. (1387). « جایگاه اصناف فتوت در هنر ایران».
کتاب ماه هنر، شماره 121، صفحه 18-20.
[m8] [A9]
خیرآبادی، عباس. (1383). «سعدی، عارف؟ صوفی؟ درویش؟». ادبیات فارسی، شماره2 (بهار و تابستان)،صفحه 196- 198.
طوسی، معصومه؛ باستانی، انسیه. (1397)
[A9] . « بررسی تطبیقی سوزندوزی ساشیکو در لباس سنتی ژاپن(کیمونو) و درویش دوزی در لباس اهل تصوف (خرقه) در ایران »
مطالعات تطبیقی هنر اصفهان، شماره 15، صفحه 25 -38.
[m10] [A11]
کیانمهر، قباد؛ خزایی، محمد. (1385). «مفاهیم و بیان عددی در هنر گرهچینی صفوی». کتاب ماه هنر، شماره 91 و 92 (فروردین و اردیبهشت)، 26- 39.
Wearden, Jennifer and L.Baker Patrishia,( 2010),IRANIAN TEXTILES,V&A PuplishingLondon-
[11]قطب الدین ابوالمظفر، منصوربن اردشیر
در متن نیز ارجاعات تصحیح شوند.
[15]نیازی به ذکر چاپ نخست نیست؛ در سایر موارد نیز حذف شود.
[A7]سه منبع با نویسندگان صراف به سال 1370. سجادی 1393 و گلاک1355، در این قسمت اضافی بودند و حذف گردید .
[m10]این منبع را از پیشینه به اینجا آوردهام. لطفا کامل شود.