The Influence of Sicily Island Art in the Norman Period on Islamic-Iranian Art

Document Type : Original Article

Authors

1 --

2 the Associate Professor of Institute of Archeology, Ministry of Cultural Heritage, Tourism and Handi Crafts

3 the Assistant Professor of Islamic Azad University ‘s Archaeological Department and the academic staff,

Abstract

With the advent of Islam in the 7th century AD, the course of artistic trajectories was transformed enormously, and in the shadow of Islamic civilization, an opportunity was provided to other nations to benefit from artistic and cultural achievements. Meantime, Persia had the highest position of gaining interest in other nations because the vast majority of Islamic art was rooted in Persian art (Sassanid), and in this way, and in this way, the dark and silent Europe during the middle ages, most of whose lands were conquered by Muslims, gained the most.
In the 12th century, the Normans overthrew the Islamic State of Sicily and inherited the achievements of Islamic civilization. The aim of this research was to study the aesthetic components of Persian art and to introduce some of its global effects in the form of Sicily Island in the Norman period art and to analyze historical events as well as the process of transferring to other nations. To identify influential trends in the process of transferring Persian culture and art to Middle Ages Europe and Especially Sicily, as well as determining the role of the motifs and concepts which are used in this area’s art works and has been impacted by Iranian art, It should be said that the spread of Persian art in countries has been emerged through direct and indirect factors: the Crusades, Muslim conquests on European soil and consequently, the Governance of the Muslims in this region and residence of Iranians, Trade in Italian peninsula with the Islamic World and especially Translate scientific resources that reserved to Iranians and muslims. What we call Persian in the works of Sicily are: Iranian mythical themes, decorative and lyrical like Griffon, Hunt, Plant motifs, Dance, Animals around the tree of life especially in textile design which is somehow a reflection of their Iranian origin, Animal Controversy, falconers on horseback, Horseback riding shooter. This research is of historical type and analytical-comparative method, and has been done by comparing images, and data collection method is secondary research.

Keywords

Main Subjects


آل علی، نورالدین.(1370). اسلام در غرب(تاریخ تمدن اسلام در اروپای غربی). تهران: دانشگاه تهران.
اتینگهاوزن، ریچارد؛ گرابر، الگ.(1384). هنر و معماری اسلامی(1). مترجم: یعقوب آژند تهران: سمت.
هیلن براند، روبرت.(1383). معماری اسلامی مترجم: باقر آیت ا... زاده شیرازی. تهران: روزنه.
بولنوا، اوس.(1383). راهابریشم. مترجم: ملک ناصر نوبان تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بیگدلی، علی.(1372). «بیداری اروپا و شکل گیری تمدن غرب»، مجله دانشکده علوم انسانی تبریز، شماره 148و149: 39-20.
پاکباز، روئین.(1387). نقاشی ایرانی از دیر باز تا کنون. تهران: زرین و سیمین.
پوپ، آرتور اپهام.(1384). شاهکارهای هنر ایران. اقتباس و نگارش: پرویز خانلری. تهران: علمی و فرهنگی.
پوپ، آرتور اپهام؛ اکرمن، فیلیس.(1387). سیری در هنر ایران. جلد5. زیر نظر سیروس پرهام. تهران: علمی و فرهنگی.
پورجعفر، محمدرضا و فربود، فریناز.(1386). «بررسی تطبیقی منسوجات ایران ساسانی و روم شرقی»، هنرهای زیبا، شماره 31: 76-65.
رایس، دیوید تالبوت.(1381). هنراسلامی. مترجم: ماه ملک بهار. تهران. علمی و فرهنگی.
--------------- - .(1384). هنر بیزانس. مترجم: رقیه بهزادی. تهران: قطره.
تجویدی، اکبر.(1345). «تأثیر هنر ایرانی در نقاشیهای طاق یک نمازخانه در جزیره سیسیل»، هنر و مردم، دوره4، شماره 44 :10-2.
حسین زاده شانه چی، حسن.(1377). «اروپا، تعاملات فرهنگی و نهضت ترجمه علوم اسلامی»، مشکات، شماره 60و61.
شفا، شجاع الدین.(1385). ایران در اسپانیای مسلمان(نقش ایران درتمدن و فرهنگ اسپانیای مسلمان و از اسپانیای مسلمان در اروپا). مترجم: مهدی سمساری. تهران: گستره.
عزیز، احمد.(1362). تاریخ سیسیل در دوره اسلامی. مترجم: نقی لطفی و محمدجعفر یاحقی. تهران: علمی و فرهنگی.
فتحی، لیدا.(1386). «خط نوشته ها روی پارچه های دوره اسلامی»، مدرس هنر، دوره2، شماره 2: 75-63.
کریمی، فاطمه و کیانی، محمدیوسف.(1364). هنرسفالگریدورهاسلامی ایران. تهران: مرکز باستان شناسی ایران.
کونل، ارنست.(1355). هنر اسلامی. مترجم: هوشنگ طاهری. تهران. توس.
گرابار، اولک.(1379). شکل گیری هنر اسلامی مترجم: مهرداد وحدتی دانشمند. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
گیرشمن، رومن.(1370). هنر ایران در دوره پارت و ساسانی مترجم: بهرام فره وشی. تهران: علمی و فرهنگی.
ابن جبیر، محمدبن احمد.(1370). سفرنامه ابن جبیر. مترجم: پرویز اتابکی. مشهد: آستان قدس.
میرانی، صدرالدین.(1347). زندگی و تمدن در قرون وسطی و نقش ایرانیان در علوم مغرب زمین. تهران: اقبال.
ناصری طاهری، عبدا... .(1373). علل و آثار جنگهای صلیبی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
نوذری رودسری، عزت ا... .(1373). اروپا در قرون وسطی. شیراز: نوید شیراز.
وات، ویلیام مونتگمری.(1361). تأثیر اسلام در اروپا. مترجم: یعقوب آژند. تهران: مولی.
ولایتی، علی اکبر.(1384). پویایی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران. جلد2. تهران: وزارت امور خارجه .
————— .(1385). پویایی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران. جلد3. تهران: وزارت امور خارجه.
 
- Al-Hassan, A.Y, 2001, “Science and Technology in Islam: echnologyand applied science”, UNESCO Publishing
- Carrillo, Alicia, 2017,  “The Beauty of the Power: Muqarnas, Sharing Art and Culture across the Mediterranean”, International Journal of History and Cultural Studies, Volume 3, Issue 2, P . 1-18.
- Dupont, M., Auberville, 1987, “Classic Textile Desgns, Bracken Books”, London
-Glazier, Richard, 2007, “A manual of historic ornament: treatingupon the evolution, tradition, and development of architecture & theapplied arts”, B.T. Batsford Ltd, London
-Lamont, Brown & Peter Brown, 1992,” Power and persuasion in lateantiquity: Towards a Christian Empire”, University of Wisconsin Press,Wisconsin
-Mackie, L.W , 2015, “Symbols of power- Luxury textiles from Islamic lands, 7th-21st century”, Yale University press, USA
-Mangiaracina, C.F.,  2013,” La ceramica invetriata nella Sicilia Islamica e Normanna)” X-XII Secolo ,(in Berti) F .(Caroscio) M) (.dir ,(.La luce del Mondo .Maioliche mediterranee nelleterre dell’Imperatore, Firenze, Noèdizioni, p.75-91.
 
URL1: https://clevelandart.org/art/1962.264 (accessable at: 31 April,2020)
URL2: https://clevelandart.org/art/1966.136 (accessable at: 31 April,2020)
URL3: http://www.hubert-herald.nl/ItalSicily1.htm (accessable at: 31 April,2020)
URL4:https://clevelandart.org/art/1962.295 (accessable at: 31 April,2020)
URL5: https://clevelandart.org/art/1982.43 (accessable at: 31 April,2020)
URL6: http://archnet.org/media_contents/2342 (accessable at: 31 April,2020)
URL7: http://hubert-herald.nl/ItalSicily.htm (accessable at: 31 April,2020)
URL8:http://smb-digital.de/eMuseumPlus?service=ExternalInterface&module=collection&objectId=1521085&viewType=detailView (accessable at: 31 April,2020)
URL11: https://metmuseum.org/art/collection/search/446990 (accessable at: 31 April,2020)
URL12: https://metmuseum.org/art/collection/search/450493 (accessable at: 31 April,2020)
URL13: https:.clevelandart.org/art/1925.1182 (accessable at: 31 April,2020)
URL15: http://archnet.org/media_contents/2366 (accessable at: 31 April,2020)
URL16: https://www.palermoviva.it/la-cuba (accessable at: 31 April,2020)
URL17: http://archnet.org/sites/2121 (accessable at: 31 April,2020)
URL18: https://clevelandart.org/art/1966.136 (accessable at: 31 April,2020)