آتابای، بدری. 1353. فهرست مرقعات خطی. تهران: زیبا.
آیت الهی، حبیب الله. 1388. مجموعه مقالات طبیعت در هنر شرق. نوشین دخت نفیسی. تهران: شادرنگ.
اسپیر، پرسیوال. 1387. تاریخ هندجلد2. جمیله هاشمی. قم: ادیان.
پاکباز، رویین. 1390. دایره المعارف هنر. تهران: فرهنگ معاصر.
حکمت، علی اصغر. 1327. بررسب تاریخ اجتماعی و سیاسی و ادبی هندوستان از ادوار باستانی تا عصر حاضر. تهران: دانشگاه.
دهخدا، علی اکبر. 1373. لغت نامه دهخدا. تهران: روزبه.
راجرز، جی ام. 1382. عصر نگارگری مغول هند. جمیله هاشمی. تهران: دولتمند.
سمسار، محمدحسن. 1379. کاخ گلستان(گنجینه نسخ خطی). تهران: زرین و سیمین.
سودآور، ابولعلاء،. 1380. هنردربارهای ایران. ناهیدمحمدشمیرانی. تهران: کارنگ.
شریفزاده، عبدالمجید.1375. تاریخ نگارگری ایران. تهران: حوزه هنری.
غروی، مهدی.1385. جادوی رنگ مقدمهای بر روابط هنری ایران و هند در عصر پادشاهان صفوی ایرلن و امپراتوران بابری هندوستان. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
کراون، روی سی. 1388. تاریخ مختصر هنر هند. تهران: فرهنگستان هنر.
کری ولش، استوارت. 1373. مینیاتورهای مکتب ایران و هند/ احوال و آثار محمد زمان نقاش دورهی صفوی. تهران: یساولی.
نجفی برزگز، کریم. 1385. ویژگیهای دورهی اکبری در روابط فرهنگی ایران و هند. قندپارسی، 34-33، 171-168.
هاشم زاده، جمیله. 1385. نگارگری مغول قدرت و شخصیت، ماه هنر،98-97.
هاشم، محمد. 1359. جهانگیرنامه توزک جهانگیری. تهران: بنیاد فرهنگ ایران.
مقالات
احمدی، بتول.1383. باغ در نگارگری ایران. موزهها، 41، 75.
آذرمهر، گیتی. 1385. شرحی دیگر بر مرقع گلشن، گلستان هنر، 4، 76-67.
بهارلو، علیرضا.1393 . بررسی برگهایی از آلبوم هنری شاهجهان(کیوُرکیان)، فصلنامه نقدکتاب، 4-3، 90-71.
پاریزی، باستانی. 1331. یادداشتهای خصوصی روزانه جهانگیر. یغما، 48، 124-130.
ترکمانی، احمد. 1388. نگاهی بر تأثیر نقاشی ایران بر نقاشی هند، ماه هنر، 129، 71-66.
خادمی ندوشن، فرهنگ؛ بابا مرادی، رسول. 1386. تأثیر هنر نگارگری ایران بر شبه قاره با تأکید بر نقاشی مغولان هند، دوفصلنامه مدرس، 1، 36-29.
رسولی، زهرا. 1388. تآثیر نقاشی ایرانی بر نقاشی هند در ادوار مختلف سرزمینهای شمال و دکن هند، پیام بهارستان، 5، 360-353.
زمانی، احسان؛ امیرخانی، آرین؛ اخوت، هانیه؛ انصاری، مجتبی. 1388. نقش متقابل هنر منظرهپردازی در نگارگری ایرانی، 135، 91- 80.
سعیدی، محبوبه؛ کشاورز، پانتهآ. 1387. طبیعت در نگارگری با تأکید بر نگاره همای همایون، 78، 208-194.
صافی، قاسم.1374. تجلیات فرهنگ و هنر ایران در عصر گورکانیان هند. دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 4-1، 299-287.
بهنام، عیسی. 1343.نقاشان ایران در هندوستان، هنر و مردم، 21، 7-5.
غفاری فرد، عباسقلی.1386. نگاهی به روابط دیپلماتیک صفویان و گورکانیان،فصلنامه علمی- تخصصی هنر،5، 84-75.
کفایت، کوشا. 1383. مهاجرت هنرمندان ایرانی به هند در دورهی صفوی. آینه میراث، 3، 46-32.
کفشچیان مقدم، اصغر؛ یاحقی، مریم. 1390. بررسی عناصرنمادین در نگارگری ایران، 19، 76-65.
ملک اسماعیلی، شیرین؛ حسینی راد، عبدالمجید.1388. مرقعسازی و سرانجام آن در دوران قاجار، نشریه هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی،39، 54-43.
ارمی، عاطفه. 1392. بررسی ویژگیهای تصویری نگارهها و حواشی خط نگارههای مرقع گلشن. دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
شجاعت حسینی، مهدیه. 1390. بررسی ارزشهای بصری مرقع گلشن در کاخ گلستان. دانشگاه هنر تهران.