• آیت اللهی، حبیب الله. ( 1380 ). کتاب ایران، تاریخ هنر. تهران: نشر الهدی مرکز مطالعات فرهنگی بین الملل.
• آژند، یعقوب. ( 1389 ). نگارگری ایران. تهران: انتشارات سمت.
• افشارمهاجر، کامران. ( 1384 ). هنرمند ایرانی و مدرنیسم. تهران: دانشگاه هنر.
• افشارسیستانی، ایرج. ( 1371 ). کرمانشاهان و تمدن دیرینه آن. تهران: نشر مولف.
• آژند، یعقوب. (1385). « دیوارنگاری در دوره قاجار »، فصلنامه هنرهای زیبا، شماره 25 ، صص 36 - 41 .
• امامی، صابر. (1381). « نماد و تمثیل، تفاوت ها و شباهتها ،» کتاب ماه هنر، شماره 48 ، ص 63 .
• اخوت، هانیه، عل یاکبر تقوایی. (1388). « درخت صورت مثالی و نماد تطور »، کتاب ماه هنر، شماره 133 ، صص 77 .
• بورکهارت، تیتوس. ( 1369 ). هنر مقدس. تهران: انتشارات سروش.
• پاکباز، روبین. ( 1381 ). نقاشی ایرانی از دیرباز تا به امروز. تهران: زرین و سیمین.
• پرویزی، اکبر. (1384). « 1384 نگاره های تکیه معاون الملک کرمانشاه ،»نشریه نگره، شماره 1، ص 77 .
• تهرانی، رضا.(1388). « بازشناسی مبانی تصویری در نقاشی قاجار »، کتاب ماه هنر، شماره 132 ، ص 51 .
• حقی مقدم، زینب. (1392). « معرفی اثری ناشناخته از نقاشی قهوه خانه ای، حسین قوللر آقاسی »، همایش ملی باستان شناسی. ایران، دستاوردها، فرصت ها، آسیبها، دانشکده هنر دانشگاه بیرجند، صص 9- 8.
• حقیقت، عبدالرفیع. ( 1384 ). هنرهای ملی و هنرمندان ایرانی
از که نترین زمان تا زمان قاجار. تهران: نشر کومش.
• خزایی، محمد. (1381). « نمادگرایی در هنر اسلامی »، مجموعه مقالات هنر اسلامی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد.
• خزایی، محمد و محسن طبسی. (1383). « صورت و معنا در نقاشی قهوه خانه، کاشیکاری با موضوع عاشورا »، دو فصلنامه مطالعات هنر اسلامی، شماره 1، ص 156 .
• ذوق یحسینی، الهه. ( 1392 ). معماری تکایای ایرانی. تهران: نشرطحان.
• زابل ینژاد، هدی. (1387). « بررسی نقوش اصیل قاجاری ،» فصلنامه هنر، شماره 78 ، ص 145 .
• سالمی فیه، کیوان. ( 1387 ). فرهنگ باستانی نمادها و سنت های ایران. تهران: نشر زرین مهر.
• سیف، هادی. ( 1376 ). نقاشی روی کاشی. تهران: سروش.
• سامانیان، صمد، میرعزیزی، محمود و ابوالفضل فیروزآبادی.( 1393 ). «بررسی مضامین تصویری کاشی های نقش برجسته موجود در تالار اصلی کاخ موزه گلستان »، هنرهای زیبا، شماره 1، ص 62 .
• شایسته فر، مهناز. (1389). « اهمیت کاشی کاری در بناهای مذهبی ایران »، کتاب ماه هنر، شماره 144 ، ص 28 .
• شکاری نیری، جواد و محمود طاووسی. (1387). « کاشی قاجاری ابداع نوینی از هنرهای کاربردی در معماری ایران »، مجله مطالعات ایرانی، شماره 14 ، صص 152 - 149 .
• شهبازی، سیاوش و سروش شهبازی. (1386).« تکیه معاون الملک جلوه گاه هنر مذهبی و حماسی چهر ههای تاریخی ایران »، کتاب ماه هنر، شماره 103 - 104 ، ص 46 .
• ضرغام، ادهم و فرناز گروئیانی.(1393). « نقش خیر و شر در آثار حسین قولرآقاسی »، نگره، شماره 30 ،صص 7.
• طباطبایی، صالح. ( 1391 ). دانشنامه هنر و معماری ایرانی.
تهران: فرهنگستان هنر.
• علایی، علی و فهیمه لرستانی. (1389). « تکیه معاون الملک ،»
نشریه معماری، شماره 10 ، صص 30 - 4.
• فلور، ویلم، چکوفسکی، پیتر و مریم اختیاری. ( 1381 ). نقاشی و نقاشان دوره قاجار. (یعقوب آژند، مترجم). تهران: نشر ایل شاهسون بغدادی.
• کوپر، جی.سی.( 1392 ). فرهنگ نمادهای آیینی. (رقیه بهزادی، مترجم). تهران: انتشارات علمی.
• گودرزی، مرتضی. ( 1388 ). آیینه خیال، بررسی تزئینات معماری دوره قاجار. تهران: نشر سوره مهر.
• گلشن، میترا. (1390). « نقد و بررسی و تحلیل کیفیت های انجام شده بر روی کاشی های تکیه معاون الملک »، کارشناسی ارشد،
استاد راهنما محمد حسن محبعلی.
• میرزایی مهر، علی اصغر .( 1386 ) . نقاشی های بناهای متبرکه
در ایران. تهران: فرهنگستان هنر.
• مهدی آبادی، ملیحه و سیامک خدیوی. (1381). « تغییرات درمعماری و تزئینات تکیه معاون الملک کرمانشاه. »، اثر، شماره 33 و 34 ، صص 103 - 101 .
• مراثی، محسن و فاطمه جباری. (1392). « مطالعه تطبیقی تصاویر نسخ چاپ سنگی و کاش یهای مصور دوره قاجار »، هنرهای زیبا، دوره 18 ، شماره 1، صص 59 - 58 .
• یاوری، حسین، منصوری، آنیتا و شریفه سلطانی. ( 1390 ).آشنایی با هنرهای سنتی 3. تهران: نشر آذر.
• Brend, Barbara. (2005). Iconology of Islamic Art, Edited by Bernard, Edinburg: Edinburg University press.
• Fehevvari, Geza. (2000). The art of the Islamic world in the Tareq Rajab museum, I.B. Tauvis & 40. Ltd. London.
• O’Neill, John. (1993) Persian Tiles, The Metropolitan Museam of Art, NewYork.
• Porter, Renetia. (1995). Islamic Tiles, Trustees of the British Museum by British museum press. London ,pp.81. - Soucek, Prisicilla. (1994). Decoration, Iranica, vol vll, fasc.2, pp.159