## • احمدی پیام، رضوان. (1388). «سیر تحول و تطور مضمون شکار در هنر ایران»، کتاب ماه هنر، شماره 131: 102-107. ##• آژند، یعقوب.( 1388) . «اصل واق در نقاشی ایران»، دانشگاه تهران، فصلنامه علمی پژوهشی هنرهایزیبا، شماره 13:38-5. ##• اشپوهلر،ف. (1380). تاریخ ایران دوره صفوی - پژوهش دانشگاه کمبریج - «قالیبافی و نساجی»، مترجم : یعقوب آژند. تهران:انتشارات جامی. ## • پاکباز، روئین. (1386). دایره المعارف تاریخ هنر،چاپ ششم، تهران: نشر فرهنگ معاصر. ## • پوپ، آرتور اپهام.( 1388) . سیری در هنر ایران. مترجمان: زیر نظر سیروس پرهام. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی. ## • تقوینژاد، بهاره،( 1387). «تجلی نقوش گرفت و گیر در فرش دوره صفوی»، فصلنامه علمی پژوهشی گلجام، شماره 9:صص:62-49 ## • خلفتبریزی، محمدحسین. (1361). برهان قاطع. به اهتمام محمد معین، تهران: انتشارات امیرکبیر. ## • داودی مقدم، فریده، (1391). «تحلیل نشانه - معناشناسی شعر آرش کمانگیر و عقاب تحول کارکردی تقابلی به فرآیند تنشی»، دانشگاه تربیت مدرس، فصلنامه علمی پژوهشی جستارهای زبانی، شماره 124:4-105 ## • دهخدا، علیاکبر.(1373). لغتنامه دهخدا.تهران: انتشارات دانشگاه تهران. ## • فریه، ر.دبلیو. (1374). هنرهای ایرانی. مترجم: پرویز مرزبان. تهران: انتشارات فرزان روز. ## • شعیری، حمیدرضا.الف. (1389). «بررسی فرآیند زیباییشناختی از دیدگاه نشانه- معناشناسی گفتمان»، سایت انسان شناسی و فرهنگ ## • ____________.ب. (1389). تجزیه و تحلیل نشانه – معناشناسی. تهران: انتشارات سمت. ## • طاهری، علیرضا؛ ربیعی، سمیه. (1389). «بررسی خاستگاه و انواع نقوش واق درهنر اسلامی»، دوفصلنامه علمی ترویجی جلوه هنر، دانشگاه الزهراء، شماره4: ## • عباسی، علی ؛ معین،بابک. (1388 ).« شهید اسطوره از منظر نشانه – معناشناسی»، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش در فرهنگو هنر، شماره 55:1-45 ## • محبی، حمیدرضا. (1380). «بررسی نقوش شکار در هنر ایران»، تهران: دانشگاه هنر تهران، مجله هنرنامه، شماره 43:10-32. ## • معین، بابک، (1388).«خوانش گفتمان کاریکاتور بر اساس طرحواره تنشی»، فرهنگستان هنر، فصلنامه پژوهشنامه، شماره 14:22-7. ## • هانگلدین، آرمن، (1375). قالیهای ایرانی(مواد، ابزار، سوابق نقوش، شیوههای بافت)، مترجم: اصغر کریمی. تهران: نشر فرهنگسرا (یساولی). ## • هیلن براند، رابرت. (1386). هنر و معماری اسلامی، مترجم: اردشیر اشراقی، تهران: فرهنگستان هنر. ## • واکر، دانیل. (1384). فرشهای دوره صفوی؛ تاریخ و هنر فرشبافی در ایران(براساس دایرهالمعارف ایرانیکا). مترجم: ر.لعلی خمسه. زیرنظر احسان یارشاطر، تهران: نشر نیلوفر. ## • Canby Sheila R., (2005), Islamic Art in Detail, The Biritish Museum press, London. ## • Fontanille, J. (1999). ## sémiotque et literature, Essais de méthod, Paris: PUF. ## • Greimas A.J. et Courtés J., 1993, Sémiotique. Dic�- tionnaire raisonné de la théorie du langage, Paris, Hachette. ## • Quinn, Malkolm, 1994, the swastika: constructing the symbol,routledge, London.